03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

השפעת בגידה על גירושין

מאת: עו"ד גירושין טלי אויזרוביץ

גירושין – הקשר בין בגידה וגירושין

כיצד לפעול במקרים בהם בגידה היא הסיבה לגירושין?ראשית עליכם לחשוב היטב האם ניתן לשקם את היחסים שלכם בטרם אתם פונים אל הליך גירושין. ישנם זוגות אשר לאחר הבגידה מצליחים לפתור את הבעיות ביחסים ביניהם ולפתוח דף חדש מוצלח וקיימים מקרים בהם הבגידה נובעת ממניעים שאינם ברי תיקון וגירושין זו האופציה העדיפה כדי להיפרד ולהתחיל חיים חדשים.

כיצד בגידה משפיעה על הליך הגירושין?

  • השפעה על מזונות אשה – במקרה בו הבעל מצליח להוכיח כי אשתו בגדה בו, בית הדין הרבני שולל את מזונות האישה וגם בית המשפט לענייני משפחה אינו נוטה להעניק לאשה מזונות.
  • השפעה על מזונות ילדים – אין כל השפעה על גובה מזונות ילדים.
  • השפעה על הכתובה – במידה ומוכחת הבגידה מהצד של האישה אזי בבית הדין הרבני לא ניתן לדון בכתובה.
  • השפעה על משמורת ילדים – בית המשפט ובית הדין קובע את משמורת הילדים על פי טובת הילדים ולכן לרוב, הבגידה של האישה או הבעל אינה משפיעה על החלטת המשמורת והסדרי הראיה, אם כי בבית הדין הרבני, יעבור הבוגד דרך קשה להגעה לתוצאה הרצויה.
  • השפעת הבגידה על חלוקת רכוש – בבית המשפט לענייני משפחה אין כל השפעה של בגידה מצד אחד מבני הזוג על חלוקת הרכוש בין בני הזוג. כמובן שאם קיימים חובות הנובעים מהבגידה עצמה מצד הבעל או האישה אזי הם אינם משותפים.

בית הדין הרבני לעיתים נוטה להחליט במקרה של בגידה על פי הדין העברי ולא על פי החוק, דהיינו אם הבגידה היא מצד האישה אזי היא מאבדת את חלקה ברכוש המשותף ואם הבגידה היא מצד הבעל החלוקה היא שווה. אולם, לעיתים בדרכים עקיפות גם הגבר נענש בבית הדין, וייתכן כי בהכרעה בעניינים בתחום האפור יכריעו לרעתו. כן, הוא יכול להיות מחוייב בפיצויים על פירוק המשפחה.

במקרה שהחלטתם להתגרש, חשוב שתפנו לייעוץ משפטי בטרם אתם נוקטים בצעד כלשהו על מנת שתכירו את זכויותיכם ותבחרו באסטרטגיה המתאימה ביותר בשבילכם.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support