מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

טיפים לנשים במקרי גירושין

מאת: עו"ד טלי אויזרוביץ

איך תתמודדי מול גירושין ופרוק התא המשפחתי?

טיפים לנשים שחושדות שבעליהן רוצה להתגרש מהם:

כבר בזמן הנישואין עליך לדאוג להיות מעורבת ולו במעט בענייניו של הבעל, וכן לדאוג להוכחות, בכתב על הכנסותיו ועיסוקיו האמיתיים. תהיי בטוחה כי בעת גירושין, שותפיו, עובדיו או חבריו לעבודה לא יעידו נגדו.

על כן, תמיד לראות דפי חשבון בנק, גם כאלו שעל שמו בלבד, לבקש להסתכל בספרי החברה, ואם את חושדת כי קרע עלול לפרוץ, לשמור בשליטתך העתקים של מסמכים המוכיחים הכנסה בעיקר אם בעלך עצמאי, שכן לשכירים הוכחת ההשתכרות, פשוטה יותר.

רצוי כי לא יהיו חשבונות שהם רק על שם הבעל, שכן, אפילו אם דינם להיות משותפים, הרי הגישה למידע קלה, כשאת גם בעלת החשבון.

רצוי כי תרשמי כבעלים של הנכסים הנרכשים בזמן הנישואין, על מנת למנוע הברחות רכוש, שאין להם תקנה, אפילו יפסוק בית המשפט כי הייתה הברחת רכוש וכי מחציתו שלך, יתכן וכבר לא יהיה מאין לפדות את הכסף.

אם אינך יכולה להיות רשומה כבעלים, דאגי לביטחונות אחרים, במידת האפשר. כן, דאגי לצבור מידע רב ככל האפשר, ובכתב.

אם יש לך חשש כי בן הזוג עומד להיפרד ממך, או שאת ממנו, יש לאסוף ולאגור מסמכים רבים ככל האפשר טרם "הפיצוץ", המוכיחים רמת חיים והשתכרות בן הזוג-דפי חשבון בנק, כרטיסי ויזה, קבלות של מוצרי צריכה להוכחת רמת חיים, חשבונות הבית, חוזי עבודה, חוזי שכירות ועוד.

אין לשתף חברים וקרובים בתכניותיך ומעשיך פן יספרו לבעלך, אפילו בתום לב מתוך ניסיון לפשר ולקרב, ואז הסיכון כי בעלך יקדימך לבית הדין הרבני.

גשי לפגישת ייעוץ עם עורך דין, על מנת לדעת את זכויותיך, שכן לכל סיטואציה בנסיבות המיוחדות של חייך יש השלכה משפטית מיוחדת לה. פגישה כזו מומלצת הן בזמן הנישואין, כדי למנוע טעויות וכמובן בעת שהנך צופה פני פירוד. מדובר בפגישה שעלותה מאות שקלים בלבד, ועשויה לחסוך לך ממון רב.

תמיד כדאי שיהיה הסכם ממון, הקובע כי פרוק השיתוף אינו תלוי בגירושין, כפי שקובע חוק יחסי ממון, דבר המונע סחטנות גט.

רצוי כי הסכם ממון יקבע את הסמכות של בית המשפט האזרחי לדון בעניינכם, דבר שימנע את מרוץ הגשת התביעות והסלמת הסכסוך.

אם אינך רוצה להוריש חצי מהרכוש שבבעלותך לבעלך, את חייבת צוואה, שתקבע את דרך הורשת רכושך, כי ברירת המחדל של חוק הירושה היא, שבהיעדר צוואה, מחצית מרכושך תעבור לבעלך, ומחציתה לילדיך. צוואה היא סודית ופרטית ובעלך אינו יכול לדעת עליה עד לאחר מותך, חס וחלילה.

גם אם יש לך רכוש מלפני הנישואין, או שקיבלת ירושה או מתנה, עדיין בן זוגך יכול לתבוע שיתוף בנכס, מכח הדין הכללי. לכן הסכם ממון חד משמעי, מונע ניהול תביעות ארוכות, מתישות ויקרות, אפילו אם בסופן תיהיי מנצחת. אם אינך עושה הסכם ממון, גשי להתייעץ עם עורך דין על מנת שתדעי איך לנהוג לגבי הנכס.

אם קיבלת מתנה או ירשת סכום כסף, אז העצה לעיל, מתחזקת עוד יותר, שכן לכסף, קל יותר "להתערבב". בכל מקרה, שימרי הוכחות חותכות כי הכסף התקבל במתנה.

מאמרים נוספים

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support