מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

גישור עבור גירושין

גישור משפחתי של בני זוג אשר מתכוונים להתגרש, הוא תהליך וולונטרי אשר מטרתו להפחית את מרירותם של הצדדים האחד כלפי השני ולהוביל להסדר מסוכם על שני הצדדים. ההסדר נוגע למשמורת הילדים ולחלוקת רכוש.

הגישור עוזר לבני הזוג לפתור בעיות פיננסיות ומשמורת כמכלול. בני זוג שרוצים להיפרד אבל לא החליטו על גירושין עדיין, יכולים להימנע מתשלום כבד לעורכי דין על ידי גישור והסכם תמיכה זמני מבחינה כספית והפחתת המתח מהילדים.

גישור ניתן לקיים גם לאחר הליך גירושין ממגוון סיבות: שינוי המשמורת, צרכיהם המשתנים והמתפתחים של הילדים או שינוי משמעותי בנסיבות חייו של ההורה כמו מעבר דירה או נישואין בשנית.

מרבית המגשרים המשפחתיים מתחילים את המפגש הראשון בתיאור תהליך הגישור, משוחחים על החוקים והעקרונות של הליך הגישור, קובעים בקצרה את מצבו ונכונותו של הלקוח לגשר, ועונים על שאלות. הצדדים מחליטים על הגישור וחותמים על הסכם לפני התחלת התהליך. בהסכם מודגש במיוחד האופי הוולונטרי והחשאי של ההליך. חלק מהמגשרים מכניסים להסכם גם סעיף המפרט כללי התנהגות במהלך הגישור.

לאחר שהצדדים המסוכסכים יסכימו להשתתף בהליך גישור, מתחיל שלב איסוף המידע. המגשר סוקר את נושאי המחלוקת ואת נקודת ההשקפה של כל צד על הסכסוך. הוא מזהה אזורים של הסכמה ומבודד את הנושאים הפרטניים שאותם צריך לפתור. אם צריכים מידע נוסף כדי להבהיר ולחדד נושא מסויים, המגשר עוזר לצדדים להחליט איך ניתן להשיג מידע זה כדי ששני הצדדים יוכלו לסמוך על המידע שהושג.

כאשר צדדים בגישור צברו רכוש במהלך הנישואין, שלב איסוף המידע הזה יכול להיות נרחב ומפורט. הם בדרך כלל צריכים לאסוף מסמכים תומכים לפני שהם נכנסים לשלב המשא ומתן (מו"מ).

בשלב המו"מ, המגשר מזהה את האינטרסים של שני הצדדים, ומציג את הנושאים בצורה כזו שניתן יהיה לנהל משא ומתן עליהם. ישנם מגשרים הלוקחים על עצמם את תפקיד ניהול הקונפליקט כשהאינטראקציה בין הצדדים היא ברמה גבוהה של קונפליקט ומפריעה להתקדמות ההליך.

המגשר עוזר לצדדים לשקול ולבחון מעשיותן של אופציות שונות. הוא מחפש עם הצדדים פתרון שיהיה מקובל על שניהם וכשהם מתחילים לנוע לכיוונו של פתרון, המגשר מאחד את האלמנטים השונים להסכם. הוא כותב מסמך הבנות המתאר את ההסכם שהושג ואת יישומו. בהליך גישור לצורך גירושין ההסכם הכתוב מפורט ומורכב במיוחד.

מאמרים נוספים

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support