03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

הגירה עם ילדים לחוץ לארץ

מאת: משרד עו"ד גירושין טלי אויזרוביץ

פסק דין של העליון כערעור על פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי אשר קבע שאין להתיר הגירה לחו"ל של בנות המשיב לערעור (האבא) לארה"ב יחד עם אימן.

ביהמ"ש העליון קיבל את הערעור וקבע:

בקשת הגירה של הורה עם ילדיו תיבחן לאור עיקרון טובת הילדים בלבד. אין על כן מקום להעניק במקרים אלה משקל עצמאי לשיקולים אחרים, כגון השאלה האם ההגירה 'מוצדקת' אם לאו. המושג 'טובת הקטין' הינו מושג כללי ורחב ובתי-המשפט נדרשים מעת לעת לצקת בו תוכן ולעצב קריטריונים לצורך יישומו במקרה הקונקרטי העומד לדיון. עם זאת, הותוו בפסיקה מספר קריטריונים כלליים שיש להביא בחשבון לצורך ההכרעה בשאלה מהי 'טובת הקטין', במקרים של הגירתו מישראל עם הורה שבידו המשמורת:

  • דעת הילדים.
  • איכות הקשר בין הילדים לכל אחד מן ההורים.
  • היכולת לשמירת קשר בין הילדים להורה שהמשמורת לא בידיו אם תאושר הגירת הילדים.
  • נכונות ההורה השני לסייע בקיומו של קשר זה.
  • מסוגלות הילדים להיקלט בסביבה אליה מתבקשת ההגירה.

אמות-מידה אלה יישקלו לאור נסיבותיו המיוחדות של כל מקרה.

חוות דעתם של מומחים מהווה מכשיר חשוב בו מסתייע ביהמ"ש בבואו להכריע בשאלות הנוגעות לטובתו של הקטין וככלל, אף יאמץ ביהמ"ש את המלצת המומחים שאותם מינה, אלא אם כן קיימים טעמים נכבדים ובעלי משקל ממשי, המצדיקים סטייה מאותה המלצה.

במקרה דנן, המומחית שמונתה מטעם ביהמ"ש לענייני משפחה, המליצה, הן בחוות הדעת שהוגשה לביהמ"ש לענייני משפחה והן בחוות הדעת המשלימה שהוגשה לאחר הגשת הערעור, לאפשר למבקשות להגר עם האם לארה"ב. המלצה זו מנומקת היטב, והיא ניתנה לאחר שהמומחית התרשמה באופן ישיר מן 'הנפשות הפועלות' ובחנה באופן יסודי ומעמיק את כל ההיבטים הנדרשים לעניין. בניגוד לעמדתו של ביהמ"ש המחוזי, לא קיים טעם המצדיק לסטות מהמלצתה זו של המומחית. על כן, יש לקבל את הערעור, לבטל את פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי, ולאפשר את הגירת המבקשות לארה"ב יחד עם האם.

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support