מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

הכרה משפטית במאהבת

מאת: עו"ד טלי אויזרוביץ

הפסיקה טרם החליטה בעניין סוגיית המאהבת. ההכרה המשפטית במאהבת כידועה בציבור, עשויה לגרום לאי נוחות מסוימת מבחינה חברתית ויכולה להיות מנוגדת לתקנת הציבור. פעמים רבות הקשר שהנרקם בין הגבר למאהבת מתאפיין באהבה גדולה במשך שנים. ישנם מקרים קיצונים בהם הגבר מנהל רומן של שנים עם מאהבתו, אשר במהלכו הם מבלים יחד, נוסעים לחו"ל, מרעיפים מתנות זה על זו, לנים יחד ומקיימים יחסי אישות ואף מתגוררים יחד לסירוגין. במקרים בהם הצדדים לא התגוררו יחד ולא ניהלו משק בית משותף, ישנו קושי להוכיח כי הייתה כוונת שיתוף בין הצדדים וכוונה ליצירת מערכת משפחתית. נראה כי בית המשפט בוחן כל מקרה ומקרה לגופו ובודק את הנסיבות האובייקטיביות של המקרה כמו גם את הנסיבות הסובייקטיביות.

בפסק דין מסוים, בית המשפט דחה תביעתה של אישה להכרתה כידועה בציבור , על אף שניהלה מערכת יחסים עם בן זוגה במשך 18 שנה. במקרה זה, הגבר היה נשוי והתגורר עם אשתו, והאישה ידעה על כך. בית המשפט הותיר את האישה בהגדרת מאהבת, וקבע כי לא הוכיחה שהיה הייתה ידועה בציבור, לא לפי הגישה המצמצמת ולא לפי הגישה המרחיבה.

לעומת זאת, בפסק דין אחר, בית הדין לעבודה הכיר באישה שבן זוגה חלק את זמנו בשני בתים. האחד עם אשתו והשני עמה. במקרה זה, האישה התגוררה עם המנוח כשנה לפני מותו, כשהמנוח התגורר במקביל גם עם אשתו החוקית. כאשר המנוח חלה, האישה אף טיפלה בו, בבית אשתו. נקבע כי גם אם הייתה הפסקה במגורים המשותפים, אין בה כדי לנתק את הקשר הקבוע בין הצדדים.

ולסיכום, השופט ברנזון עמד על ההבחנה בין המאהבת לידועה בציבור: ״יש כאן שני יסודות: חיי אישות כבעל ואישה וניהול משק בית משותף. היסוד הראשון מורכב מחיים אינטימיים כמו בין בעל ואשתו המושתתים על אותו יחם של חיבה ואהבה, מסירות ונאמנות, המראה שהם קשרו את גורלם זה בזה. בכד נבדל הקשר הזה מחיי פילגשות, למשל, שבהם הגבר מקיים מאהבת או ידידה ועושה זאת בעיקר להשגת סיפוק מיני בחיק אישה, ואולי גם כמקום מקלט למתן פורקן לנפשו מחיי נישואין בלתי-מוצלחים ומדכאים; והאישה, הפילגש — אצלה תופס בדרך כלל מקום נכבד מצבו החומרי ומעמדו החברתי של האיש המשמש לה פטרון וגומל חסדים, ותמורת זאת היא מעניקה לו את חסדיה הגופניים".

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support