03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

יחסי ממון בין בני זוג

פסק דין 30/06 של בית המשפט לענייני משפחה מאת כבוד השופט איתי כץ הדן בתביעת איזון משאבים ופירוק שיתוף:

הצדדים אשר נישאו בשנת 1976, חל עליהם המשטר הרכושי הקבוע בחוק יחסי ממון. על פי הסכמת הצדדים ניתן לבצע את איזון המשאבים טרם פקיעת הנישואין, במקרה זה נקבע כי איזון משאבים יבוצע במועד הגשת התביעה לבית המשפט.

נכסים הנכללים בגדר איזון

זכותו של כל אחד מבני הזוג למחצית מן הזכויות שנצברו על ידי בן זוגו החל מיום נישואין ועד למועד הקובע, ובכלל זה זכותו למחצית זכויות סוציאליות ממקום העבודה. הזכות ניתנת למימוש רק בעת הבשלתה. כלומר נקבע כי כל צד זכאי למחצית שווי הזכויות הפיננסיות של משנהו: קופות גמל, קרנות השתלמות וחסכונות שנצברו על ידו מיום נישואיהם ועד ליום הגשת תביעת גירושין.

בית המשפט ציין, כי בהתאם לפסיקה אין להוציא את קרן ההשתלמות של התובעת מתכלות הנכסים ברי האיזון, וזאת, בין אם התובעת מעוניינת לעשות שימוש בכספי קרן ההשתלמות לקיומה בשנת השבתון על פי בחירתה ובין אם מדובר בקרן השתלמות המוגבלת לניצול לשנת שבתון בלבד.

נכסים ברי איזון מוגדרים ככאלה שרשומים על שם אחד מבני הזוג. כאשר קיים חשבון בנק משותף אשר נמצא בזכות או בחוב אזי זהו נס בר-שיתוף בניגוד לבר-איזון, בהיותו רשום על שם שני הצדדים.

טענת זכאות לכספי חיסכון

טענת הנתבע בנוגע לזכאותו לכאורה להחזר כספי חיסכון הדיור לרווקים וכספי ירושת אימו, נדחו. שכן, בהתאם להלכה הפסוקה, כאשר בני זוג רושמים נכס בבעלות משותפת, ההנחה היא שהתכוונו לאיזון ולשוויון, וכל תרומת יתר של צד אחד היא בגדר ויתור או מתנה של צד אחד לצד אחר.

כן נדחתה דרישת הנתבע לאיזון כספים שקיבלה התובעת במתנה מדודה בצרפת, העומדים על סך של $10,000. הדרישה נמצאת בניגוד לחוק יחסי ממון לפיה מתנות שקיבל אחד מבני הזוג בתקופת הנישואין אינן נכללות במסת הנכסים ברי האיזון.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support