03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

על מי חל חוק יחסי ממון?

מאת: עו"ד טלי אויזרוביץ לדיני גירושין

בני זוג נשואים

חוק יחסי ממון קובע כיצד יחולק הרכוש בין בני הזוג בעת הגירושין: חוק יחסי ממון תקף לגבי גבר ואשה אשר נישואיהם תקפים על פי דיני המדינה. הסכם ממון יאושר בבית המשפט לענייני משפחה, באם בני הזוג רשומים במרשם האוכלוסין זאת אף אם נישואיהם נערכו בחו"ל.

ידועים בציבור

על פי הפסיקה, חוק יחסי ממון אינו חל על ידועים בציבור, אך הפסיקה קבעה כי חלה לגביהם חזקת שיתוף. כאשר ידועים בציבור מבקשים לאשר הסכם ממון בבית המשפט הרי שהם אינם נשענים על חוק יחסי ממון, אלא על חוק בית משפט לענייני משפחה הקובע כי לבית המשפט סמכות לתת להסכם תוקף של פסק דין.

ישנם שני קריטריונים אשר בהתקיימם תחשב אישה ידועה בציבור של אדם וניתן לקבוע כי מערכת היחסים ביניהם היא כמו של בני זוג נשואים:

  • חיי משפחה
  • ניהול משק בית משותף.

הפסיקה קובעת כי על בני זוג ידועים בציבור יכולה לחול חזקת השיתוף. נטל ההוכחה להראות כי קיימת חזקה משותפת בנכסים יחול על התובע.

במקרה בו נקבע כי הידועים בציבור נמנעו מנישואים מרצונם ולא עקב מגבלות כלשהם, מידת ההוכחה שהתובע נדרש לה גדולה במקרה זה מאשר מידת ההוכחה הנדרשת עבור בני זוג נשואים. התובע נדרש להציג כוונות אמיתיות וראיות מוצקות לרצון השיתוף של בן הזוג זאת לגבי נכסים אשר נצברו במהלך החיים המשותפים ולגבי הנכסים שהביא כל צד למערכת הנישואין.

בני זוג מאותו המין

נישואים בין בני זוג מאותו המין אינם מוסדרים בישראל. על כן מערכות היחסיים החד-מיניים מוגדרים כיחסי ידועים בציבור. כאמור בסעיף הקודם חוק יחסי ממון אינו חל על מערכת יחסים זו אלא חלה חזקת השיתוף.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support