03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

סוגי אימוץ בישראל

מאת: עו"ד טלי אויזרוביץ

סוגי האימוצים הנהוגים בישראל מתחלקים לאימוץ של ילדים שאינם קרובי משפחה ואימוץ ילדי קרובים:

אימוץ של ילדים שאינם קרובי משפחה:

  • אימוץ תינוק: סוג האימוץ הנפוץ ביותר הוא אימוץ תינוק (עד גיל שנתיים).
  • אימוץ ילדים מעל גיל שנתיים בעלי צרכים מיוחדים: הכוונה לילד שעבר חוויות קשות אשר השאירו את חותמם עליו, על התנהגותו ועל התפתחותו. ההנחה היא כי לשנותיו הראשונות של הילד יש חשיבות מכרעת בהתפתחות הילדים ולכן ילד שלא טופל כראוי בתקופה זו יהיה בעל צרכים מיוחדים לאורך שנות חייו.
  • אימוץ ילדים מתחת לגיל שנתיים הסובלים מבעיה בריאותית: פקיד סעד עם אישור של בית משפט יכול למסור ילד לאימוץ גם ללא הסכמת ההורים. שיקול דעתו של הפקיד הוא כי העניין אינו סובל דיחוי והנסיבות מחייבות מסירת הילד לאימוץ. במקרים אלו הילד עובר באופן מיידי למשפחה המאמצת ובמקביל מבוצעות בדיקות וחקירות של המצב אשר בסיומם בית המשפט מחליט האם הילד יוחזר להוריו הביולוגיים או יימסר לאימוץ.
  • אימוץ ילדים הלוקים בתסמונת דאון או בעלי מום כלשהו.

אימוץ ילדים קרובים

הכוונה לקירבת דם. במקרה זה קיימים שלוש קבוצות עיקריות ונבדלות אחת מהשנייה לגבי מקרי האימוץ:

  • אימוץ ילד על ידי בן זוגו של ההורה: מדובר בדרך כלל במקרה בו הורה הילד מתחתן עם בן/בת זוגו/זוגתו ובן/בת הזוג מבקש לאמץ את הילד על מנת ליצור מסגרת משפחת נורמלית. המחוקק מבחין בין המצבים הבאים:
    • אם שילדה ילד מחוץ לנישואין, והיא נישאת לאיש אשר רוצה לאמץ את הילד. הבעיה במצב זה שלצורך אימוץ נדרשת הסכמת האב הביולוגי וברוב המקרים האם טוענת כי זהות האב אינה ידועה.
    • ההורה הוא אלמן/אלמנה אשר מתחתן/מתחתנת עם בת/בן זוג אשר רוצה לאמץ את הילד. במקרה זה בשל היות הילד אלמן לא נדרשת כמובן הסכמה של ההורה השני.
    • ההורים הביולוגים התגרשו וההורה המחזיק את הילד מתחתן עם בן/בת זוג אשר רוצה לאמץ את הילד.
  • במקרה זה, זהות ההורה השני ידועה ולכן נדרשת הסכמת ההורה השני לאימוץ, אלא אם בית המשפט מחליט אחרת.
  • אימוץ ילד ע"י קרובים מתוך סולידריות משפחתית: סוג אימוץ זה מתקיים כאשר הילד מתייתם משני הוריו או מאחד מהם או כאשר האם ילדה ילד מחוץ לנישואים והיא מבקשת למסור אותו לאימוץ להורים שלה או לקרובים שלה.
  • אימוץ ילדים ע"י קרובים חשוכי ילדים: בסוג אימוץ זה, ההורים אשר בדרך כלל הם משפחה מרובת ילדים מוכנים למסור את ילדם לאימוץ לקרובים שלא יכולים להביא לעולם ילדים מתוך סולדריות משפחתית או בשל מצב כלכלי קשה.

בתי המשפט מאשרים מקרי אימוץ מסוג זה רק במקרים ספורים בשל הוצאת הילד מחיק המשפחה לא בשל נימוק של דאגה לשלום הילד.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support