03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

חיסיון עורך דין לקוח

עורך דין חייב לשמור בסוד כל דבר שהובא לידיעתו על ידי הלקוח שלו או מישהו מטעמו תוך כדי מילוי תפקידו.

 

 

לכלל זה, יש מספר סייגים: באם הלקוח הסכים במפורש כי המידע שמסר אינו חייב להישמר בסוד, אזי עו"ד אינו מחויב לשמור בסוד את המידע.

חובת סודיות

חובת הסודיות לא חלה במקרה בו עו"ד נחקר במסגרת הליך בבית המשפט זאת בנסיבות בהן לא חל חיסיון עורך דין לקוח.

שמירת הסודיות חלה גם על כל עובדי משרדו של עורך הדין. העובדים אומנם אינם כפופים לכללי האתיקה ולכן על עו"ד חובה לוודא כי עובדיו שומרים על סודיות מלאה לגבי כל העניינים הנוגעים לעבודתם.

איסור נוסף הוא על שימוש בידיעה שהגיעה לעו"ד מלקוחו, כדרך אגב במהלך מילוי תפקידו. כלומר באם הלקוח מסר מידע שאינו קשור לתיק שלו, עורך דין אינו יכול להשתמש במידע זה. סייג אחד לאיסור זה הוא כי ניתן להשתמש במידע אשר עו"ד יכול היה להשיגו במאמץ סביר.

לשכת עורכי דין

בחוק לשכת עורכי דין נקבע כי מידע ומסמכים שהעביר הלקוח לעו"ד ויש להם קשר ענייני לתיק הספציפי של הלקוח, עו"ד לא יגלה אותם בכל הליך משפטי, חקירה או חיפוש, אלא אם ויתר הלקוח על חסינותם.

החיסיון בא להבטיח כי יתקיימו יחסים של כנות ופתיחות בין הלקוח לבא כוחו, מבלי שללקוח יהיה חשש כי המידע או המסמכים שהוא מוסר לעו"ד יכולים לשמש באחד מהימים כנגדו וזאת ללא הסכמתו.

שירות מקצועי של עו"ד יכול להינתן עבור עבירה פלילית שבוצעה בעבר, אך כאשר הלקוח מוסר לעו"ד מידע על כוונתו לבצע עבירה בעתיד, הרי שמידע זה אינו קשור לשירות המקצועי של עו"ד ולכן במקרה זה החיסיון אינו חל.

ייצוג שני צדדים על ידי עו"ד

במקרה בו עורך דין מייצג שני אנשים באותו התיק, אזי התקשורת של העו"ד לכל אחד מלקוחותיו אינה חסויה כלפי הלקוח השני באותו עניין, אולם היא חסויה כלפי צד שלישי.

במקרה בו חל סכסוך בין שני הלקוחות ואחד הצדדים יזמן את עו"ד להעיד תוך ויתור על החיסיון, אזי החיסיון מוסר. באם עו"ד נקרא להעיד על ידי צד שלישי אזי החיסיון כמובן תקף.

על עו"ד מוטל איסור להקליט שיחה עם לקוחו או עם עמית למקצוע, פרט למקרה בו ההקלטה נעשית בידיעתם. זאת למרות שבחוק האזנת סתר מותר לאדם להקליט שיחה בה הוא עצמו נוטל חלק.

האיסור בחוק הוא על הקלטת שיחה בין אנשים אחרים שלא בידיעתם. לכן הקלטת שיחה של עו"ד עם הלקוח שלו או עם עורך דין אחר מותרת על פי חוק האזנות סתר, אולם מהווה עבירה משמעתית – אתית.

 

מאמרים נוספים

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support