03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מרכיבי מזונות אישה

מאת: עו"ד טלי אויזרוביץ

האישה נדרשת בתביעת מזונות לבית המשפט להוכיח את קיום והיקף כל מרכיבי המזונות שהיא מבקשת, כולל ראיות ומסמכים מתאימים.

רשימה של מזונות אישה בהם מכירה הפסיקה:

  1. עזרה וטיפול – תחום זה מכיל הוצאות הנובעות ממחלת האישה אשר בגינה היא זקוקה לטיפול ועזרה כלשהי ועזרה בניקיון, טיפול בילדים בהתאם לרמת החיים אליה הייתה רגילה האישה לפני פרוץ הסכסוך.
  2. ביגוד והנעלה – על פי ההלכה הבעל נדרש לספק לאישה את הרמה המינימלית של הכסות והמנעל אשר נהוגה על פי מנהג המקום ועל פי הכנסות הבעל, הגבוה מבינהם. על פי הפסיקה הבעל נדרש להמשיך ולספק לאישה את אותה רמת הביגוד וההנעלה אליה הורגלה במהלך חיי הנישואין. עורך דין מטעם האישה עשוי להקפיד בנקודה זאת.
  3. הוצאות רפואיות – הפסיקה מכירה לרוב בהוצאות לטובת: תרופות, משקפיים וטיפולי שיניים.
  4. הוצאות רכב – באם לבני הזוג היה רכב משפחתי אחד, אזי האישה זכאית להנות מהרכב כמו שהבעל נהנה ממנו. על אחת כמה וכמה, כאשר לאישה היה רכב לשימושה, זכאית היא להמשיך להנות ממנו.
  5. הוצאות משפטיות – בפסיקה קיימת הכרה בזכות האישה להוצאות משפט בתביעה הנוכחית ובתביעות עתידיות שיהיו לאישה לצורך ניהול הליכים כנגד הבעל. בית המשפט העליון קבע את השיקולים אליו בית המשפט נדרש בשעה שהוא בוחן האם להעניק לאישה הוצאות משפטיות: מצבה הכלכלי של האישה, האם נדרשת היוזמה של האישה בתביעת מזונות והאם האישה תובעת את צרכייה האמיתיים?
  6. קוסמטיקה ותכשיטים – במשפט העברי נקבע כי חובת הבעל לספק לאשתו קוסמטיקה ותכשיטים בדומה לחובתו לספק לה ביגוד, כלים לבית, מגורים ועוד.
  7. דמי כיס – דמי הכיס גם הם נקבעו כחובת הבעל עוד במשפט העברי בו הבעל היה נותן לאישה דמי כיס ובתמורה האישה הייתה חייבת לתת לבעלה את הכספים שהיא מרוויחה מעבר למשכורתה ואת המאמץ והעבודה הרבה שהיא משקיעה בבית. כאשר בית המשפט פוסק כי לאישה לא מגיע מזונות בגלל משכורתה אזי היא לא מקבלת גם דמי כיס.
  8. הנאות בשעות הפנאי כגון: טיסות לחו"ל, נופשים, חוגים, חופשות, ספרים ועוד. בית המשפט יפסוק לאישה תשלום מזונות בגין הנאות רק לאחר שיוכח בבית המשפט מה היה אורח החיים הקבוע בו נהגה האישה במהלך הנישואים.
  9. תיקונים בבית – בדומה לתשלום מזונות בגין רכישת מוצרים לבית כן הנוהג בתשלום עבור תיקונים. התשלום יכול להתבצע במסגרת המזונות הכלליים או במסגרת בקשה ספציפית לתיקון בגין קלקול שקרה באחד מהמוצרים בבית (תיקון המקרר, מכונת הכביסה, סתימה ועוד).
  10. ביטוח הדירה והמכשירים בבית בדומה לתיקונים ולרכש המוצרים, באם הבעל הפעיל פוליסת ביטוח דירה או פוליסת ביטוח אחרת למוצרים במהלך חיי הנישואים, האישה זכאית לקבל סכום כסף לביטוח במסגרת המזונות.
  11. הוצאות אחזקת הבית – טלפון, ארנונה, מים, חשמל, גז, ועד בית בית המשפט קובע סכום אחד לכלל הוצאות אחזקת הבית ולא מפריד זאת לסכומים נפרדים. לגבי תשלום הטלפון בית המשפט מגביל את מספר פעימות מונה לשימוש האישה.
  12. לימודים – בית המשפט אינו מכיר בלימודי האישה כמרכיב במזונות שהבעל נדרש לשלם. זאת אומרת שאישה הרוצה להתחיל לימודי תואר תאלץ לממן זאת בעצמה.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support