03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

עילות גירושין וגט

מאת: עו"ד טלי אויזרוביץ מומחית לדיני משפחה וגירושין.

בדרך כלל, הגירושין נעשים על פי הסכם בו נקבעים כל התנאים של הגירושין לרבות: מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, וכיוצא בזה. יחד עם זאת, כאשר אין בני הזוג יכולים להסכים על התנאים הכספיים והממוניים ולא עולה בידם להגיע להסכם כולל רשאי כל אחד מבני הזוג לפנות לבית הדין הרבני ולבקש לכפות על הצד השני גירושין.

עילות לגירוש אישה

נימוקים אובייקטיביים הינם טענות בדבר מומים באישה והכוונה היא למומים גופניים המונעים ממנה חיי אישות או עקרות. נימוקים נפוצים יותר במקרי גירושין, נובעים מהתנהגות האישה.

עיקר נימוקי גט הנובעים ממעשי האישה הם:

עוברת על דת משה

המדובר באישה המכשילה את בעלה וגורמת לו מתוך כוונה לעבור על איסורי הדת כמו אישה המאכילה את בעלה מאכלים לא כשרים בלא ידיעתו. בעל שלא שומר כשרות לא יוכל לעשות שימוש בעילה זו.

עוברת על דת יהודית

האישה עוברת על מנהגי הצניעות ונוהגת בפריצות, מקללת מעליבה או מכה את הבעל. החיוב בגירושין בגין עילה זו ייעשה רק כאשר מדובר בהתנהגות מתוך כוונה רעה, ואין בכך עילה מספיקה אם מדובר במעשים בודדים או במעשים שיש בידה ליתן להם צידוק. אם הבעל סלח לאישה וחי עמה חיי אישות למרות התנהגותה – אין הוא יכול לעשות שימוש בעילה זו כדי לגרש אותה בעל כורחה.

מעשי כיעור

האישה עושה מעשים שיש בהם כדי להצדיק את החשד שהיא זנתה תחת בעלה אף אם אין עדים לזנות ממש. המדובר במעשים שלפי נסיבות עשייתם מצביעים על מעשה זנות שנעשה על ידי האישה. גם אם מעשי הכיעור הוכחו כדין, זכאי הבעל לגרש את האישה אך אין הוא מחויב לגרשה.

זנתה תחת בעלה

אישה קיימה יחסי אישות עם אחר מרצונה. במקרה זה, אסור לבעל להמשיך ולחיות עם אשתו והוא מחוייב לגרשה. האישה "אסורה על בעלה ועל בועלה" והיא מפסידה בהליך גירושין את כתובתה ואף אינה זכאית למזונות מבעלה.

עילות לגירוש גבר

גבר אלים מאד ואם התעלל בה פיסית, במקרים קיצוניים של אלימות גופנית יכפה בית הדין על גבר לתת לאישה גט בניגוד לרצונו.

אחד החיובים העיקריים של גבר הוא עונתה של אשתו, כלומר חובתו לקיים עמה חיי אישות בתדירות מסוימת. בעל המסרב לקיים יחסי אישות ושאין לו כל מניעה לעשות כן מחמת מחלה ייחשב בעל מורד.

גירושין בהסכמה

גירושין צריכים להיות מבוצעים מרצון ובהסכמה, אחרת מדובר ב "גט מעושה", גט שאינו כשר כי הבעל נתן אותו בניגוד לרצונו. במידה ומופעל לחץ על הבעל לשלם כסף לאישה, תשלום שיהיה פטור ממנו אם יתגרש – זוהי כפייה שעלולה לגרום לגט להיות מעושה, ואזי תוקפו של הגט מוטל בספק.

עילות גירושין נוספות: מחלות מסוכנות ומדבקות של הבעל המונעות ממנו לקיים יחסי אישות עמה, או מחמת מומים הגורמים לה גועל ממנו. יש הבדל בין מקרה בו האישה ידעה על המומים לפני הנישואין לבין מקרה בו הנישואין בוצעו ללא ידיעתה על המום.

גם בעל עקר הינה טענה העשויה לזכות אותה בגט מהבעל, אולם יש צורך להוכיח כי אין הבעל מסוגל פיסית לעבר אותה ואז רק בחלוף עשר שנים תוכל לדרוש את גיטה.

 

מאמרים מקצועיים נוספים

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

עו"ד לענייני גירושין

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support