מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

תביעה לשלום בית מטעם אישה לבית דין רבני בתל אביב

תביעה לשלום בית של בני זוג במשפחה עם ילדים מנישואים קודמים

  1. הצדדים הינם יהודים, נישאו זל"ז כדמו"י ביום 11/7/06, לאחר שבע וחצי שנות חיים משותפים, תחת קורת גג אחת, שקדמו לנישואיהם והפיכתם למשפחה.
  2. כיום האישה בת 59 ואילו הבעל בן 72. לשני בני הזוג ילדים מנישואין קודמים, כאשר ביתה בת ה-17 של התובעת, מתגוררת שבוע עם אימה ושבוע עם אביה ולומדת בתיכון בחיפה.
  3. הצדדים החלו לפני כשלוש שנים בבניית בית ב-, אשר בנייתו כמעט והסתיימה, ותכננו לעבור לגור שם יחד. האישה כבר עברה לגור שם, ופינתה את דירת הבעל בחיפה, בהתאם לדרישתו.
  4. מקום המגורים המשותף האחרון של בני הזוג, היה בדירה בתל אביב, ברח' – (להלן:"הדירה בתל אביב").הם תכננו לעבור יחד ל-, עד לפני שבוע ימים בלבד.
  5. בשנים האחרונות, הבעל התגורר בתל אביב, ואילו האישה חילקה זמנה בן דירת הבעל בתל אביב לדירתו בחיפה, שם שהתה באמצע השבוע, עם ביתה, שבוע-שבוע לסירוגין, ובמהלך כל סופי השבוע ובשבועות בהם ביתה שהתה אצל אביה, ביקרה אצל הבעל בתל אביב. תוך כדי כך, היא זו שהתרוצצה לצורך בניית הבי המשותף ב-.
  6. הבעל חתם לאחרונה, על הסכם שכירות לדירה בה גרה האישה בחיפה עם ביתה, בסך 3,300 ₪ לחודש, בניגוד לרצון האישה, אשר ביקשה כי קודם יעברו יחד לב-, והוא דרש לפנותה יחד עם ביתה, בלי לדאוג להן למדור חלופי בחיפה, שם לומדת הילדה.
  7. לאישה לא נותרה ברירה והיא נאלצה לפנות את הדירה בחיפה ועברה להתגורר ב-.
  8. הבית ב- רשום 2/3 על שם האישה ושליש על שם הבעל, ויש משכנתא חודשית שהבעל התחייב לשלם, טרם החלו בפרויקט הבניה.
  9. הבעל סובל מדיכאון ולוקח פרוזאק ועל כן נתון למצבי רוח קשים. הוא משנה את דעתו משעה לשעה. יום לפני שדרש לפנותה מהדירה בחיפה, תכנן לעבור לגור איתה ב-. יום למחרת אמר לה שהוא רוצה להיפרד סופית.
  10. יצוין כי האישה סובלת מגחמותיו אלו כבר שנים, ואף בעבר הגישה תביעות לב"מ, אולם הם חזרו לשלום בית.
  11. האישה אוהבת את בעלה ומעוניינת בשלום בית.
  12. האישה הצילה את חייו של הבעל מספר פעמים, שכן בהיותו שרוי בדיכאון, לא טיפל בעצמו והזניח את בריאותו, והיא זו שלקחה אותו לרופאים ולטיפולים. לאחרונה היה לו פצע באוזן, מדמם והוא סרב ללכת לרופא להיבדק. שלוש שנים היה כך, עד שהאישה ראתה באינטרנט שמדובר במחלה ממארת והראתה לו ורק אז נאות לטפל וללכת לרופא שאישר את אבחנת האישה.
  13. הבעל הוא פרופ' , יצא לפנסיה לפני ארבע שנים. לפני היציאה לגמלאות השתכר כ 16,000 ₪ נטו וכיום מקבל פנסיה של 14,000 ₪ נטו לחודש.
  14. הוא מקבל שכירות 2,500 לחודש בגין שכירות דירה בתל אביב.
  15. כן יש לו כספים רבים בחשבונות בנק וחסכונות, שחלקם נצבר בזמן הנישואין וחלקם בתקופת היותם בני זוג ידועים בציבור.
  16. עת פרש קיבל סכום של 900,000 ₪ בגין זכויות סוציאליות.
  17. הוא הרוויח הון עתק מפרויקט בנייה בחיפה.
  18. האישה היא מורה ללשון, בעלת תואר שני בבלשנות, שפרשה ומקבלת פנסיה של 4,000 ₪ לחודש. היא פרשה משום שהבעל עמד על כך כדי שתעזור לו בפרויקטים שלו. וכך עשתה בנאמנות רבה.
  19. עת החלו הצדדים את הקשר הזוגי ביניהם, בשנת 1998, לפני אחת עשר שנים, גרה האישה בדירה שהייתה בבעלותה, בחיפה. הנתבע גר אז בדירה שכורה בחיפה. התובעת וביתה עברו להתגורר איתו בדירה השכורה לאחר שביקש זאת ואף בנה ארון ושולחן לחדר הילדה שהייתה בת שבע וחצי.

הקשר הזוגי

  1. בני הזוג חיו כבעל ואישה לכל עניין ודבר, האישה בישלה, כיבסה וניקתה עבור הנתבע, היא רכשה את המזון בחיפה והוא שילם את כל הוצאות המדור בחיפה. הם יצאו לבילויים יחד, לאירועים משפחתיים והיו ידועים כבני זוג החיים כבעל ואישה 7 וחצי שנים טרם נישאו.
  2. האירוע שהוביל לנישואין הוא כשחלה הנתבע בדלקת קרום הריאה והיה מאושפז בבית חולים איכילוב בתל אביב. התובעת סעדה אותו ונסעה יום- יום אחרי העבודה מחיפה לבית החולים, נשארה איתו בלילות, שלחה את אחיה התאום להיות לידו כשהיא הייתה בעבודה, ואף דאגה והתעקשה כי יקבל טיפול רפואי, וכי הרופאים יבצעו בדיקות מעמיקות.
  3. בהיותו בבית חולים ביקש הנתבע מהתובעת כי תיקרא לרב שיחתן אותם, והתובעת יחד עם אחיה ערכו את כל הסידורים ובני הזוג נישאו בטקס קטן בבית הדין הרבני, ביום 11/7/06.
  4. מאז סבלה האישה מגחמותיו של הנתבע, אשר משנה יחסו אליה, מיום ליום, ואף הגישה לפני שנתיים תביעות לבית המשפט הנכבד, אשר נמחקו, לאור חזרת הצדדים לחיות בשלום בית.
  5. הבעל לפני כשבוע סילק את האישה מהדירה בחיפה ואמר לה שהוא רוצה להיפרד ממנה סופית.
  6. הבעל מעוניין כי האישה תעזוב את הבית ותלך ללא כלום, זאת ללא כל סיבה.
  7. האישה התאמצה בכל כוחה לשמור על שלימות המשפחה וספגה כל השפלה על מנת שיישארו יחד. היא אישה רגישה וחמה וטיפלה בו במסירות למרות היחס כפוי הטובה כלפיה.
  8. פרטים נוספים יובאו במהלך הדיון.
  9. האישה אוהבת את בעלה, ואינה חפצה בפירוק התא המשפחתי, ועותרת בפני כבוד הדיינים להשכין שלום בית בן בני הזוג ובמידת הצורך להפנות את בני הזוג לייעוץ.
  10. כבוד בית הדין מתבקש להורות לבעל לעבור לגור עם האישה בבית המשותף שבנו יחד ב-.
  11. האישה מוכנה לשתף פעולה ולהישמע לכל הצעה שתבוא מצד כבוד הדיינים כדי לנסות ולהציל את חיי הנישואין.

טלי אויזרוביץ, עו"ד לענייני משפחה

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support