03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

בקשה ליישוב סכסוך (גישור חובה)

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה הקובע כי צדדים המעוניינים להגיש תביעה בסכסוך משפחתי יחויבו להשתתף בהליך גישור לפני הגשת התביעה.

הגישור מתבצע ביחידות הסיוע הפועלות ליד בית המשפט לענייני משפחה על ידי עובדות סוציאליות של יחידת הסיוע. הצדדים מוזמנים לעד ארבע פגישות מידע, היכרות ותיאום (מהו"ת), וניתנים להם 45 ימים לקיים הליך גישור במסגרת יחידת הסיוע ללא כל תשלום. בפגישה הראשונה, עורכי הדין מטעמם אינם יכולים להשתתף. לאחר הפגישה הראשונה, הופכות הפגישות הבאות לפגישות גישור או ניהול מו"מ ובהן רשאים עורכי הדין של הצדדים להשתתף. אם הליך הגישור מצליח, יערכו עורכי הדין הסכם גירושין ואם הגישור נכשל הצד שהגיש תחילה את הבקשה יכול להגיש ראשון תביעה לבית המשפט. במהלך הליך גישור חובה ניתן להגיש סעדים זמניים דחופים בעניין מזונות ובעניין משמורת ילדים וכן עיקול ועיכוב יציאה מהארץ.

במידה וצד אחד אינו מעוניין בהליך גישור חובה, עליו להתייצב לפגישת הגישור הראשונה ולחתום על טופס סירוב להליך גישור חובה. הטופס יועבר לשופט והדרך בדרך כלל תהיה פנויה להגשת תביעות.

הצדדים רשאים להעביר את הליך הגישור למגשר פרטי בתשלום. היתרון של הליך גישור ברור וחד. במקום להיגרר למלחמת התשה יקרה, שתימשך שנים המגשר עוזר לצדדים להגיע לפתרון הסכסוך בעצמם. אין מדובר בבוררות, שמסתיימת בפסיקה מחייבת. גישור הוא הליך בו הצדדים עובדים תהליך של ראיית האחר, הבהרת האינטרסים ומציאת פתרון שיתאים לשני הצדדים, פתרון שעולה מרעיונותיהם שלהם. הליך גישור מסיים את הסכסוך בין הצדדים בצורה מהירה בהוצאות נמוכות יחסית להליך משפטי ובצורה טובה יותר. זאת בניגוד לתביעה בבית המשפט שם הצדדים נאבקים עד לניצחון צד על משנהו כאשר השני מפסיד. בגישור יוצר המגשר דיאלוג בין הצדדים אשר מאפשר ראיית אינטרסים משותפים והגעה באמצעות כך להסכם. חשוב להדגיש כי הליך הגישור הוא חסוי וכל מה שנאמר בו אינו יכול לצאת ולהגיע לבית המשפט.

לפני שנכנסים להליך גישור, חשוב לבחור מגשר בעל תעודת גישור משפחתית שהוא עורך דין גירושין מומחה הבקיא בדיני משפחה עם ניסיון בפרקטיקה הנוהגת בבתי המשפט אשר יודע מהו אינטרס מציאותי ומהו רק פנטזיה או נקמה אשר מעכבים את הצדדים מלהגיע להסכם גירושין הוגן. עליו להכיר את החוקים והפסיקה המתחדשת כל העת בתחום זה ואת הפרקטיקה הנוהגת בבתי המשפט וזאת על מנת להגיע להסכם התואם את המציאות המשפטית והעובדתית. מגשר מקצועי ובקיא יהיה בעל יכולת להציע לצדדים יסודות הסכם גירושין אשר חסרים אצלם והם כלל לא חשבו עליהם קודם. כמובן שגישור מוצלח מצריך הקשבה, הכלה של סערות הנפש של שני הצדדים ומציאת האינטרס המשותף סביבו יכולים הצדדים להתגייס.

בכל הליך גישור המסתיים בהסכם גירושין, חשוב כי עורך דין גירושין המייצג בבתי משפט יערוך את ההסכם וזאת על מנת להביא את ההסכמות שהושגו לידי ביטוי מעשי בהסכם גירושין שכן מגשר שאינו מיומן בעריכת הסכמים ואינו מופיע בבתי משפט ויודע אילו בעיות מעוררים סעיפים עמומים עלול להכין הסכם הנתון לפרשנויות שונות או הסכם שאינו בר ביצוע ואז יאלצו הצדדים להגיע להתדיין בבתי המשפט לענייני משפחה בעוד שתכלית של הסכם גירושין טוב למנוע תביעות בנוגע למוסכם בהסכם הגירושין. חשוב עוד כי הצדדים יתייעצו לפני החתימה כל אחד עם עורך דין גירושין מומחה מטעמו (שאינו המגשר).

דברים אלו יבטיחו הסכם טוב שמסיים אחת ולתמיד את הסכסוך המשפחתי ואשר יתרום לרווחת המשפחה כולה ובעיקר לילדים. הליך גישור חשוב כפל כפליים כאשר מדובר במשפחה בה הנכסים נמשכים למרות הפירוד בשל הילדים/נכדים, שמחות ואירועים.

פירוד במסגרת הליך גישור משאיר טעם טוב ומאפשר המשך יחסים תקינים במשפחה.

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support