מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

כתב תביעה מטעם ידוע בציבור לפרוק שיתוף בבית עם משכנתא

מהות התביעה: פירוק שיתוף של ידועים בציבור אש בבעלותם בית עם משכנתא

כתב תביעה מאת עורך דין גירושין טלי אויזרוביץ

  1. התובע והנתבעת בני זוג ידועים בציבור מזה כעשר שנים, החל משנת 2002. במהלך חייהם המשותפים, נולד לבני הזוג ילד ביום 11/10/08, כיום בן ארבע שנים.
  2. לנתבעת בת מנישואיה הקודמים, שהינה כיום כבת 12 והייתה כבת שנה וחצי בתחילת הקשר.
  3. בנה"ז הכירו לפני כעשר שנים, התאהבו, והפכו מייד לזוג. הם חיו חיי שיתוף מלאים וניהלו משק בית משותף ואף הביאו יחד ילד לעולם.
  4. לאחר שניהל את ההליך בבית הדין הרבני, שלהלן, ולאחר שהשיג פסק דין המתיר להם להינשא, סירבה הנתבעת להתחתן ברבנות. לטענתה, הם פגעו בכבודה והיא אמרה לתובע שהיא לא מוכנה להתקרב לשם. הצדדים לא נישאו מאחר והנתבעת מאסה ברבנות.
  5. מרבית שנותיהם יחד השתכר התובע יותר מהנתבעת. בשנתיים האחרונות החלה הנתבעת להשתכר יותר מהתובע, ומאז חל שינוי בהתנהגותה כלפיו. היא זלזלה בו ובעבודתו, אמרה לו שהוא לא מתקדם בעבודה, שמשכורתו לא עולה, ושלמרות שיש לו השכלה כבוגר טכניון והיא מנהלת חשבונות, היא מרויחה הרבה יותר ממנו.
  6. בסמוך לפני פסח בשנת 2012, הנתבעת הציעה טיפול זוגי, אך מייד לאחר מכן, ביקשה כי התובע יעזוב את הבית, והתובע יצא מן הבית לבקשתה. התובע היה סבור כי ימשיכו לנסות ולעבוד על הזוגיות, אולם הנתבעת סירבה לדבר איתו מאז.
  7. הצדדים הינם בעלי זכות בעלות, רשומה בחלקים שווים, בדירה אשר ברח' _________, הידועה כחלקה _ בגוש _   תת חלקה _ (להלן:"הדירה").
  8. על הדירה רובצת משכנתא שיתרתה כ- 700,000 ₪, בהחזר חודשי של 3,800 ₪.
  9. חיי בנה"ז נקלעו למשבר קשה וממושך באשמת של הנתבעת והקרע שנוצר אינו ניתן עוד לאיחוי.
  10. כל נסיונותיו של התובע להגיע להסדר עם הנתבעת ביחס לפירוק השיתוף בזכויות בדירה עלו בתוהו.
  11. בנסיבות העניין קיים הכרח חיוני ומיידי להתערבותו של בית משפט זה לצורך מתן צו לפירוק שיתוף בזכויות בדירה ומתן כל הסעדים והצווים הנלווים להבטחת פירוק השיתוף.
  12. התובע מבקשת לממש את זכויותיו בדירה, ולפרק את השיתוף בה, כפנויה מכל אדם, באמצעות מכירתה וחלוקת התמורה שתתקבל מהמכירה.
  13. הזכויות בדירה אינן ניתנות לחלוקה בעין או בדרך אחרת, אלא רק בדרך של מכירה וחלוקת התמורה.
  14. בדירה מתגוררים כעת הנתבעת בנם הקטין של בני הזוג וביתה הקטינה של הנתבעת, בת ה-12.
  15. לבית משפט נכבד זה הסמכות המקומית והעניינית לדון בתביעה, לאור מהותה ו/או לאור מקום המגורים ו/או לאור מקום הימצא הדירה.
  16. אשר על כן, מתבקש כבוד בית המשפט להזמין את הנתבע לדין ולהורות כדלקמן:
  • א. לצוות על פירוק השיתוף בזכויות בדירה שברח' ________, הידועה כחלקה _ בגוש _ תת חלקה _ בדרך של מכירתה כפנויה מכל אדם וחלוקת התמורה שתתקבל מהמכירה – לאחר ניכוי הוצאות המכירה – בין הצדדים בחלקים שווים.
  • ב. ליתן צו האוסר על הנתבעת לבצע כל דיספוזיסציה בזכויותיו בדירה, מאחר והדבר עלול לסכל את ביצוע פירוק השיתוף.
  • ג. ליתן כל סעד או צו שיידרש בנסיבות העניין ביחס לניהול הדירה ו/או השימוש בה ו/או מכירת הזכויות, כאמור לעיל.
  • ד. למנות את ב"כ התובע ככונסת נכסים לשם ביצוע מכירת הזכויות בדירה כפנויה וחלוקת התמורה כאמור, אם מינוי שכזה יידרש בנסיבות העניין.
  • ה. בסמוך הצו לפירוק השיתוף, לדון ולפסוק, במקרה הצורך, בשאלת מדורם החלופי הכספי של הנתבעת והקטינים, לפי שיקול דעת בית המשפט ובהתאם לקריטריונים שבדין, כאשר מוצהר כי דמי השכירות הראויים בגין הדירה המגורים באותה רמת דיור, הינם בסך של 3,000 ₪ לחודש.
  • ו. לחייב את הנתבעת בתשלום הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בצירוף מע"מ כדין.

טלי אויזרוביץ, עו"ד

ב"כ התובע

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support