03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מקום מגורים של ילדים

מאת: עורכת דין טלי אויזרוביץ

מקום מגורים של ילדים אחרי הליך גירושין

החוק בישראל קובע כי שני ההורים של הילדים הם האפוטרופוסים הטבעיים של הילדים שלהם. מכאן חובתם וזכותם לדאוג לכל צורכיהם ובפרט לדאוג למקום המגורים של הילדים.

בנסיבות של גירושין של בני הזוג, קובעים בני הזוג בהסכם גירושין או שבית המשפט קובע משמורת ילדים והסדרי ראייה. במידה וההכרעה הינה של בית המשפט אזי הפסיקה תהיה על פי טובת הילד.

העתקת מקום מגורים

בעיה שכיחה בתחום זה היא העתקת המגורים של אחד מבני הזוג לאחר שהגירושין נכנסים לתוקף. העתקת המגורים יכולה להיות של ההורה המשמורן או של ההורה השני אשר מבקש לקחת את הילדים איתו כדי להתחיל דף חדש וחיים חדשים לילדיו.

העתקת מגורים יכולה להיעשות בתוך מדינת ישראל או למדינה אחרת. במידה והעתקת המגורים הינה בתוך המדינה אזי הבעיה פחות חמורה מאחר שניתן לגשר על המרחקים הלא גדולים במדינתנו. הבעיה החמורה היא במקרים של הגירה ומעבר למדינה אחרת בדרך כלל בשל רצון לכרות ברית נישואין מחדש עם בן או בת זוג ממדינה אחרת או בשל מציאת עבודה בחו"ל.

שינוי אזור המחייה עבור הילדים הינו לרוב לפחות בראשית הדרך טראומטי עבור ילדים אשר עוזבים את הסביבה אליה הם היו רגילים מאז שנולדו, נפרדים מההורה השני לפרקי זמן מאד ממושכים, נפרדים מהחברים ומהמשפחה הקרובה. על פי החוק, ההורה אשר מבקש להעתיק את מקום המגורים חייב לקבל הסכמה מההורה השני מאחר ושניהם מוגדרים ביחד אפוטרופוסים של ילדיהם.

אישורי הגירה

במידה ואין הסכמה בין ההורים, אזי הנושא נפתר בין כותלי בית המשפט אשר בכל הנוגע למקום מגורים של הילדים פוסק על פי טובת הילד. החוק אינו מגדיר קריטריונים ברורים להכרעה בנוגע לאישור ההגירה ולכן הפסיקה מבוצעת בכל מקרה לגופו. כמו כן, ישנם החלטות שונות של שופטים במקרים דומים. מקרה נפוץ נוסף הוא לקיחת החוק לידיים של אחד מבני הזוג וביצוע חטיפת ילדים לחו"ל.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support