03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

כפיית קשר על קטין

מאת: עו"ד גירושין טלי אויזרוביץ

בית המשפט הורה, מטעמים של טובת הקטין, על כפיית הקשר, תוך קביעת סנקציות כספיות על האם, במידה והקטין לא יגיע למפגשים ו/או לא ישתף בהם פעולה. זאת למרות שהקטין, כבן 13, הביע את רצונו שלא לקיים קשר עם אביו במהלך ראיון עם השופטת.

השופטת מרינה לוי נדרשה לבחון האם זוהי גם טובתו. ככלל אין כופין קשרים משפחתיים. כך ברמת העיקרון, בשל חירותו של כל אדם לבחור עם מי להיות בקשר ועם מי לא, וכך במישור הפרקטי: במבחן התוצאה, הכפייה אינה מוכיחה את עצמה. ולמרות זאת, במקרה בו מדובר בנפש רכה של ילד בן 13, אשר חשוף לדעותיה של אמו, לניסיונות הסתה נגד האב, וכן לפרטי ההליך המשפטי, ניכר כי נגרם נזק פסיכולוגי כבד לילד, ואולי אף בלתי הפיך, כתוצאה מהניתוק הממושך בינו לבין אביו.

בית המשפט ציין כי מחובות של ההורה המשמורן להבטיח קשר רצוף ושוטף בין הקטין להורה השני, זאת גם כאשר היחסים האישיים בין ההורים משובשים. בית המשפט קבע כי משאין דרך אחרת, וגורמי הרווחה כבר הרימו ידיים, אין מנוס מלהטיל סנקציה כספית על האם, בתקווה שזו תרתיע את האם מלהמשיך ולהסית את הקטין כנגד האב ותביא לחידוש הקשר עימו. כך באם לא יגיע הקטין למרכז הקשר לצורך הסדרי הראייה ו/או יגיע ויסרב להשתתף במפגש עם האב, תחויב האם בפיצוי בסך של 500 ₪ בגין כל מפגש אשר לא יתקיים כאמור.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support