מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

התנגדות לקיום צוואה

התנגדות לצוואה

הליך להתנגדות לצוואה הינה התחום המרכזי בדיני ירושה. במקרה בו הינך חושב כי הצוואה שהותיר המנוח/מנוחה אינו מייצג נאמנה את רצונם, עצם קיום הצוואה עדיין אינו מהווה הפסוק האחרון. קיימות סיבות מגוונות להתנגדות לצוואה אשר יכולה להוות עילה מספקת לפסילתה.

תביעה להתנגדות לקיום צוואה אשר מוגשת על ידי עורך דין המומחה בהתנגדות לצוואות יכולה להיות מוגשת מהמקרים הבאים:

  • צוואה עם פגמים
  • צוואה אשר אינה משקפת נכונה את רצון המנוח
  • צוואה הנערכת תחת השפעה בלתי הוגנת (איומים, לחץ, השפעת סם/אלכוהול וכד')
  • אחד הנהנים בצוואה היה שותף לערכיתה או היה עד לחתימתה
  • קיימת צוואה אחרת של המנוח שנערכה במועד מאוחר יותר

כלומר נוכל לחלק את הסיבות לביטול צוואה לשתי תתי קבוצות:

  • קשורות למוריש עצמו – המוריש לא הבין בצורה מלאה את היקף הרכוש העומד לרשותו וכן את המשמעות בהעברת הרכוש לקרוביו – כלומר הוכח כי לא גמרה דעתו של המוריש בירושה שהוא משאיר, היתה השפעה בלתי הוגנת על המוריש בניסוח הצוואה או מעורבות לא תקינה של אחד הנהנים ממנה. חוות דעת רפואית אשר מעידה על אי כשירות המוריש (לדוג' שהמוריש היה חולה בדמנציה בעת עריכת הצוואה או מחלות דומות שמעידות על אי צלילות דעתו).
  • קשורות לצוואה עצמה – ניסוח לא מקצועי שלא נעשה על ידי עורך דין המומחה בדיני ירושה ובעיות בניסוח הצוואה אשר יכול להיות עילה מספקת לפסילתה. כלומר הצוואה לא נערכה על פי התקנות של חוק הירושה. קיום עדים או במידה והם לא היו כשירים כדין במועד עריכת הצוואה, עצם הכתב עצמו של הצוואה (באם הצוואה כתובה בכתב יד אזי נדרש שתכתב כולה בכתב ידו של המנוח) או פגמים צורניים אחרים (תאריך, חתימה).

הליך ההתנגדות לצוואה הינו מההליכים המורכבים ביותר בתחום המשפט בעיקר בשל העובדה כי העד המרכזי בתיק אינו בין החיים.

משרד עורכי דין קורן-אויזרוביץ עסק בעשרות רבות של תיקים מוצלחים בנושא. עורכת דין טלי אויזרוביץ הינה בעלת ניסיון, ידע ותחכום הנדרש לגבש אסטרטגיה נכונה לכל מקרה בפני עצמו.

הליך התנגדות לצוואה מבוצע על ידי הגשת בקשת התנגדות לצו קיום צוואה לרשם הירושות. נטל ההוכחה לפסילת צוואה מוטלת על המתנגד לקיומה.

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support