מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

נתת מתנה לילד – האם ניתן להתחרט?

מתנה לילדים – איך ניתן להתחרט?

הורים אשר רוצים להעביר נכסים ברשותם לילדיהם הנשואים יכולים להעביר להם את הנכס כמתנה. החוק מתיר זאת (חוק המתנה מ 1968). רצוי להעביר את המתנה על ידי הסכם אצל עורכי דין בתחום דיני משפחה וירושה אשר מומחים לנושא. בהסכם ניתן לקבוע את הנסיבות בהעברת המתנה – מתי מועברת המתנה, מה קורה עד אז (האם הנכס נשאר בהשכרה לדוג'), האם ניתן למכור את המתנה בלי קבלת רשות לכך וכד'. בהסכם ניתן לקבל מה מקבל בחזרה נותן המתנה לדוג' מה קורה בעת שנותן המתנה מגיע לגיל זקנה. כמו כן בהסכם ניתן לקבוע את התנאים בהם הענקת המתנה תתבטל, זאת באם לא היא לא ניתנה עדיין בפועל (לדוג' הדירה עדיין לא נרשמה בטאבו). ככל שההסכם יהיה מדויק וברור כך קטן הסיכוי כי הוא יגיע לערכאות ובית המשפט יצטרך לתת בו פרשנות.

על פי החוק הצדדים לא מחויבים להסדיר את העברת המתנה בהסכם כתוב. אולם הוכחת הכוונה ואופן המימוש בהסכם בעל פה מורכבת ועלולה להגיע לחצרות בית המשפט, במיוחד כאשר בני הזוג שקיבלו את המתנה מצויים בהליכי גירושין.

מתנה יכולה להיות כספים או זכויות כלשהם או מקרקעין. הורים יכולים להעביר מתנה לילדיהם באופן מיידי או כהתחייבות עתידית.

ניתן לחזור בך ממתן המתנה וזאת באם אחת מהסיבות הבאות מתרחשות:

  • מקבל המתנה מתנהג באופן מחפיר כלפי נותן המתנה. כלומר מי שנתתם לו את המתנה מתנהג באופן לא מכובד כלפיכם כפי שיכול להתבטא באופנים שונים – אלימות נפשית, אלימות פיזית,
  • מקבל המתנה לא שינה את מצבו בהסתמך על ההתחייבות לקבלת המתנה (כלומר באם הוא הסתמך על קבלת המתנה ולכן לקח על עצמו חובות, החליף עבודה, השקיע כספים או כל סיבה אחרת אשר בגין ביטול ההתחייבות הוא ינזק באופן קשה).
  • שינוי משמעותי במצבו הכלכלי של נותן המתנה

ביטול מתנה יעשה על ידי תביעה לבית משפט לענייני משפחה. חשיבות ראשונה הינה בדיקה האם המתנה הושלמה – כלומר לדוג' האם הדירה נרשמה כבר בטאבו על שם הבן. באם המתנה טרם הושלמה חלים דיני המתנות. בית המשפט קודם כל בוחן את התנאים והנסיבות בהם הועברה המתנה על מנת לוודא שקיים היגיון בהעברת המתנה. במקרים מסוימים העברת המתנה מבוצעת כדי להתחמק מתשלום מיסים. לאחר מכן נבחן האם עומדים בקריטריונים של חזרה ממתן המתנה על פי החוק.

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support