03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

חלוקת רכב משפחתי

מאת: משרד עורכי דין קורן – אויזרוביץ

חלוקת רכוש – חלוקת רכב משפחתי

הרכוש הוא רכב משפחתי:

דוגמא מתוך הפסיקה לחלוקת רכוש בין בני הזוג.

לדינה ויוסי רכב משפחתי שנקנה בזמן הנישואין, ונרשם על שם יוסי בלבד. מה יעשה במכונית, בעת גירושין, טרם מתן הגט?

רישום רכב בבעלות בלעדית של אחד מבני הזוג אינו רישום המכריע את הבעלות, ביחסים בין בני הזוג, ואינו קובע כי הרכב יהיה בבעלותו לאחר גירושין כאשר מחולק הרכוש. אם הרכב נקנה מכספים משותפים, הרי ששוויו יאוזן חצי חצי בין הצדדים. דינה זכאית לקבל צווי עיקול לשמירת זכותה העתידית למחצית הרכב, אולם טרם מתן גט, איננה רשאית לקבל מחצית השווי.

יוסי ניסה להתחכם, ומכר את המכונית מיד כשקיבל את התביעות שהגישה אשתו בבית המשפט לענייני משפחה, טרם הגט. משגילתה זאת דינה, הגישה תביעה נוספת לבית המשפט, שיורה ליוסי לשלם לה מידית מחצית שוויו של הרכב.

יוסי טען בבית המשפט כי ראשית, הרכב שלו ובבעלותו וזכותו למכרו ושנית, כי מאחר וטרם ניתן גט אין לבצע איזון משאבים, ויש לדחות את תשלום המחצית לדינה עד לאחר מתן הגט.

הכרעת הדין

בית המשפט קבע כי מכירת הרכב היא ניסיון להברחתו, ומהווה למעשה, פירוק שיתוף מיידי ברכב שבוצע על ידי יוסי. על כן ניתן כבר עכשיו, טרם מתן גט להורות על תשלום מחצית שווי הרכב לדינה.

עוד נקבע כי רישומו של הבעל כבעלים של המכונית במשרד הרישוי, במישור היחסים שבינו לבין האישה, אינו יוצר בעלות. בן זוג אינו רשאי, ללא הסכמת בן הזוג האחר, להוציא נכס מסויים מכלל נכסי בני הזוג ובכך לסכל את זכותו של בן הזוג האחר לגבי אותו נכס.

על כן ההליך שבפני בית המשפט הוא בכלל, הליך לשמירת זכותה העתידית של דינה במכונית, המהווה חלק מנכסי בני הזוג, על פי סעיף 11לחוק .

יוסי ביצע עוולת גזל בכך שמיהר למכור את הרכב בלי ידיעתה של דינה. על כן, לדינה מגיע פיצוי בשווי מחצית הרכב כבר עתה, בהתאם לפקודת הנזיקין, ועל כן זו סיבה נוספת מדוע אין צורך להמתין למתן הגט.

וכך לא יצא חוטא נשכר, ואילו דינה זכתה לתשלום מוקדם של מחצית שווי הרכב.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support