03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

חלוקת רכוש – תאריך לאיזון משאבים

מאת: עו"ד גירושין טלי קורן – אויזרוביץ

חלוקת רכוש – תאריך לאיזון משאבים

איזון משאבים בין בני זוג – קביעת תאריך

חוק יחסי ממון ניזון מן הקשר שבין איש לאשתו, על כן באופן כללי ברירת המחדל בקביעת התאריך הקובע לאיזון משאבים הוא במועד סידור הגט. אלא שיש חריגים היוצאים מן הכלל, נדרש לבחון את טיבו של הקרע בין בני הזוג, בטרם מתן קביעות בנושא חלוקת רכוש.

האם הניוון בקשר הזוגי הוא סופני ולא ניתן לריפוי והקרע אינו ניתן לאיחוי? במקרים כאלו, בית הדין שוקל האם להקדים את מועד הקרע טרם מועד סידור הגט, ללא קביעת מסמרות במועד מסוים. כל עניין נידון בפני עצמו ומתקבלת לגביו החלטה.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

 

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

פסיקה בנושא קביעת תאריך לאיזון משאבים:

מקרה בו דן בית הדין הרבני בתל אביב בחילוקי דעות בין בעל לאישה בנושא קביעת תאריך לאיזון משאבים, הבעל טוען כי התאריך הקובע הינו מועד עזיבתו את דירת המגורים שלדעתו בו נקבע הקרע בפועל ואילו האישה טוענת כי מועד הקרע הינו מועד סדור הגט.

במקרה זה, הרבנים פסקו כי היות ועד למועד פסק הדין סירבה האישה להליך גירושין ורק לאחר פסק הדין לגירושין החל להבשיל אצל האישה עניין הגירושין עד שהגיעה לכלל הסכמה להתגרש, לכן המועד הקובע לאיזון המשאבים הינו המועד בו הבשילה האישה והגיעה להסכמה כי הפירוד הינו עובדה מוגמרת.

בנוסף, פסק הדין לא חייב את הצדדים להתגרש אלא נפסק כי עליהם להתגרש, כך שבמידה וירצו שלום בית לא תהיה כל מניעה לעשות כן. הרי שכל עוד האישה מסרבת להתגרש אין מועד פסק דין גירושין קובע במקרה זה.

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support