03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

בקשה אשר הוגשה בבית משפט לענייני משפחה מטעם האב למינוי פקידת סעד

בקשה דחופה מאת משרד עורכי דין לדיני משפחה למינוי פקידת סעד ולאכיפת החלטה

כבוד בית המשפט מתבקש בזאת להורות לאישה לקיים את החלטת כבוד בית המשפט לענייני משפחה מיום 9/8/15 שהתקבלה בהסכמת הצדדים, לפיה עליה לדאוג לשיחת טלפון אחת ביום בין הקטין לאביו. כן מבוקש למנות את פקידת הסעד שבמקום מגוריי הקטין לשם מתן תסקיר בעניין הצדדים ולשם תיאום הורי. בנוסף מבוקש להורות למשיבה להפסיק את ההסתה של הקטין כנגד אביו. מבוקש לחייב את המשיבה בהוצאות הבקשה.

ואלה נימוקי הבקשה שהוגשה לבית המשפט לענייני משפחה:

  1. התובע והנתבעת נישאו זל"ז כדמו"י בחודש נובמבר בשנת 2004, ומנישואיהם נולד הקטין, בן ה- 4. יחסי המשפחה עלו על שרטון, כפי שפורט בכתב התביעה, וביום 12/7/15 נאלץ הבעל לעזוב את דירת המגורים ולעבור להתגורר בדירת אימו.
  2. המצב בפועל טרם הפירוד, היה מצב בו האב פעמיים בשבוע היה מוציא את הילד מן הגן ונמצא איתו עד הלילה וכל הלילה, כשהאם יוצאת לבלות בימים אלו עד השעות הקטנות של הלילה. כן האב הוא זה שלקח אותו כל בוקר לגן.
  3. בעקבות בקשה לקביעת הסדרי ראיה מידיים, שהגיש האב, הגיעו הצדדים באמצעות באי כוחם להסכמות ביום 27/7/15, אשר קיבלו תוקף של החלטה ביום 9/8/15, לפיהם זמניי השהות עם הקטין נחלקים בין האב לאם באופן שוויוני וכן התחייבה האם לדאוג לשיחת טלפון אחת ביום עם הקטין. מצ"ב ההחלטה מיום 9/8/15.

רקע

  1. המצב בבית הגיע לתוהו ובוהו, כאשר כל הצעצועים והבגדים בחדרו של הילד היו על השטיח ועל המיטה באופן שלילד אין מקום לישון. האם התייחסה לאב כאל כספומט (הפסיקה להכניס משכורת במשך חצי שנה, וחיה על חשבון האב, כשהיא חוסכת את משכורתה בחשבון נפרד), התנהגות המתאימה לנערה בת שש עשרה אל מול הוריה, שמסירה אחריות, ופורקת כל עול. האם יצאה לבלות בערבים, יצאה מוקדם בבקרים, ממומנת על ידי הבעל, לא נוקפת אצבע לנשיאה בעול ההוצאות, לא לסידור וניקיון הבית ולמעשה חיה כילדה מתבגרת.
  2. המשיבה החלה בהסתת הילד עוד כשגרו יחדיו. משפטים כגון:"אבא אני לא רוצה אותך","אתה שונא אותי", "אתה עוזב אותי" ו"אמא בוא נכבה לאבא את המים החמים", היו נשמעים מפי הילד. התנהגותה הסלימה והחריפה כשהיא החלה להעלם עם הילד כל שבת, מבלי ליתן לאב אפשרות להיות איתו. כשהיתה צריכה לבלות בלילות השאירה את הילד לטיפול האב, אך בשבתות מרחיקה אותו מן האב. כן החלה לגייס את משפחתה המורחבת לשם איומים על הבעל, וכך הגיעו כל דודיה לדירתם הפרטית והתנחלו שם על מנת לגרש את הבעל.
  3. המבקש הגיש תביעה למשמורת משותפת בשל התנהגותה של המשיבה ואז הסתבר לו כי המשיבה הגישה תביעה נגדו יומיים קודם, מבלי למסור לו את כתבי הטענות.

המצב היום

  1. זמניי השהות של האב עם הקטין מתקיימים מאז כסדרם, אולם האם לא רק שאינה דואגת לשיחת טלפון בין הקטין לאב, אלא שהיא אף מסכלת את שיחות הטלפון, ומונעת שיחות אלו בין האב לקטין, בתירוצים שקריים, כגון זה, שהקטין כבר נרדם בשעה 17:30, או שהיא מתעלמת טוטלית מבקשת האב לדבר עם הקטין ופשוט לא עונה להודעת הטקסט שלו, או שהיא בפרוש אומרת ש"הילד לא רוצה לדבר עם האב והיא לא תכריח אותו." משפט זה שגור בפי אימהות מסיתות או חסרות מסוגלות הורית.
  2. מדובר בהפרה גסה של ההסכם וביזיון החלטת בית המשפט.
  3. ויודגש כי האם מעולם לא ניסתה ליצור קשר טלפוני עם הקטין, בזמן שהוא אצל האב. לא מתקשרת לדבר איתו, לא מסמסת ולא יוצרת כל קשר.
  4. בכל התקופה מאז ההסכם שקיבל תוקף של החלטה, דיבר האב עם הקטין רק 3 פעמים-פעם אחת האם הפתיע אותו באמצע משחק ודחפה לו את הטלפון בלי להסביר לו מי על הקו, והקטין פשוט שתק, ופעם שניה, הקטין ענה לטלפון ואמר: "אמא אמרה לי להגיד שאני עייף ולא רוצה לדבר איתך. אני לא רוצה אותך. רוצה רק את אימא." פעם שלישית אמר הקטין-משעמם לי לדבר איתך.
  5. זאת ועוד. האם מסיתה את הקטין נגד האב וגורמת לקטין נזק גדול שמתבטא בחרדות ופחדים.
  6. האב שומע מהקטין בן הארבע, משפטים כגון:"אני לא רוצה לנסוע איתך. שונא את סבתא צילה ואוהב רק את סבתא מריים" לאחר מכן הקטין נהנה אצל האב ומחבק אותו ושמח במחיצתו.
  7. כן נאמרים מצד הקטין משפטים כגון: "אמא אמרה לי שהיא לא אוהבת אותך, בגלל שאתה מכוער, מסריח, מעצבן וחוצפן". ביום 23/7/15 אמר הקטין לסבתא:"אני אוהב את אבא. הוא מניאק גם ומנוול גם". שפה כמובן שאינה שגורה בפי הקטין.
  8. ב 9/8/15 אמר הקטין לאב:"אמא אמרה שאתה תיהיה בכלא ויאכלו אותך הכלבים. אמרתי לה שאני לא רוצה שהכלבים יאכלו אותך." שוב משפט מזעזע לומר לקטין, שאין כל ספק שאינו שגור במוחם של ילדים בני 4.
  9. ב 30/7/15 כשהאב לקח אותו, צעק הקטין: "אני שונא את אבא אני לא אוהב את אבא בגלל שהוא לא לוקח אותי לגן." הילד החזיר לסבתא את כל המוצרים והמתנות שנתנה לו ואמר לה-"אסור לי לקחת מסבתא צילה."
  10. ב 4/8/15 שאלה אותו סבתו כשהגיע הביתה, מה הוא מספר ובתשובה ענה:"אני לא יכול לספר". תיתן חיבוק ונשיקה לסבתא, שוב ענה שהוא לא יכול. כן היה עצבני מאוד ואמר שרוצה רק את אימא. למחרת בבוקר בכה שהוא לא רוצה ללכת לגן ורוצה להישאר רק עם אבא או אמא. האב התקשר לאם שתדבר איתו. כשנכנסו לגן בכה הילד: "אבא אל תעזוב אותי פה לבד."
  11. החרדות המתוארות לעיל, זהו בדיוק הנזק שהאם גורמת לקטין בדברה סרה על האב. חרדת נטישה איומה והרגשה שהאב עוזב אותו למרות שהאב שם בשבילו כל הזמן ומבקש לשוחח עימו בימים בהם הם לא נפגשים. על כן יש צורך במינוי פקידת סעד אשר תבדוק את מסוגלותה ההורית ותיתן המלצותיה בעניין המשמורת ובמידת הצורך, ואם טובת הקטין מחייבת זאת, יש להעביר המשמורת לאב.
  12. הקטין אומר משפטים, שהם למעשה, ציטוטים מפיה של האם, משפטים שילד קטן לא יכול לחשוב עליהם לבד.
  13. ב- 13/8/15 אמר הקטין :"אבא, אמא אמרה לי שאתה הרבצת לי ואתה מרביץ לי." ב- 18/8/15 אמר:"אמא אמרה שלא להתקשר לאבא".
  14. יצויין כי בשאר הזמן כשהקטין אצל האב, ולמעט המשפטים שהוא זורק ולעיתים לאחר כשעה שהאב נאלץ לספוג את כעסו ותסכוליו של הקטין, הקטין נעשה שמח ורגוע. האב לוקח את הקטין לפעילויות ובילויים כגון: ים, בריכה וסרטים והילד מחבק את האב ואומר שכייף לו. הוא אוכל וישן טוב ורגוע איתו.
  15. האם מגלה סימנים של חוסר מסוגלות הורית באי הבנתה את חשיבות הקשר בין הילד לאביו ואת הנזק הבל יתואר שהיא גורמת לו בהתנהגות חסרת אחריות, של דיבורי סרה על האב, קללות, מניעת קשר טלפוני בין הקטין לאביו והריסת הדימוי העצמי של הילד הרך בשנים.
  16. האם אינה מתקשרת עם האב, לא מרשה לו להתקשר אליה עבור הקטין, או לשוחח לגביי הקטין, וכמעט כל הודעת טקסט מהאב נענית בתשובה שזו הטרדה והיא תפנה למשטרה. על כן האב נמנע מלהתקשר אליה ומקפיד שלא לשלוח לה הודעות למעלה מאחת ביום, אולם היא בכלל לא שולחת לו הודעות בקשר לילד אלא רק בקשר לכסף שהיא רוצה לקבל ממנו.
  17. יצויין כי ההסתה התרחבה אף להוריי חבריי הקטין בגן הילדים, אשר מסרבים להיפגש עם הקטין בימים שהוא אצל האב. האב ניסה לתאם מפגש אך באופן מפתיע לא ענתה לו אימו של החבר הטוב ביותר של הקטין לטלפונים. לאחר מכן, האב קיבל הודעה מהמשיבה לפיה אם הוא רוצה להיפגש עם ילד, אסור לו לתאם ישירות עם ההורה אלא עליו לשלוח הודעה למשיבה והיא תתאם עבורו מפגש. עד לשם ההסתה והנקמנות הילדותית שולחת זרועותיה.
  18. מבוקש להורות לה לקיים את ההסכם וההחלטה ולאפשר שיחת טלפון אחת ביום עם הקטין, ללא הסתות וללא התחכמויות. כן להורות לה להפסיק עם ההסתה ודיבורי הסרה על האב בפני הקטין וכי תעדכן את האב בכל הקשור לקטין בתחום החינוכי והבריאותי בעת שנודע לה על כך ולא בדקה התשעים, כפי שעשתה בתחילת שנת הלימודים, הודיעה לאב רק מספר ימים קודם שהגן הוא עד עשר בבוקר.
  19. כן מבוקש להורות לה לחדול מלשון הרע בגן הילדים כנגד המבקש, והמבקש שומר על זכותו למצות זכויותיו על פי דין כנגדה.
  20. בשלב זה האישה פוגעת קשות ואנושות, בקשר בן האב והקטין ואין לה מסוגלות הורית ועל כך בלבד, יש להעביר לאב את המשמורת במלואה.
  21. האם מאפשרת את זמניי השהות בסתירה להתנהגותה ודברי הבלע שלה על האב, אך ורק ממניעים אנוכיים של "שחרור וחופש" לעצמה וזמן פנוי עבורה להמשיך ולבלות בלילות.
  22. ויצויין כי האב אינו מדבר סרה על האם בפני הקטין, להיפך, משבח אותה ומתקשר אליה כשיש צורך, כמו באותה פעם בגן שהקטין בכה. בכך מגלה הוא מסוגלות הורית ואחריות לשלום הקטין. בנוסף, האב מעוניין בהוספת יום לזמניי השהות עם הקטין, והוא יום ב' בשבוע שהקטין לא שוהה אצל האב בסוף אותו השבוע.
  23. יש לשקול העברת המשמורת לאב במידה והאם תימצא לא מסוגלת בגין ההסתות הבלתי פוסקות וגרימת נזק לקטין או קביעת זמניי שהות זהים ואחריות הורית שווה לאב ולאם, אם תחת הגדרת משמורת משותפת ואם בלי לקבוע משמורת כלל, לאף אחד מן ההורים, עומדת בקנה אחד עם טובת הקטין, אשר קשור אליו מרגע לידתו. המדובר באב קשוב, משקיע, שהבן הוא כל עולמו. לעומת האם, האב ידע כיצד לא לנתק את האם מהילד ויאפשר קשר טוב ואיכותי עימה.
  24. אשר על כן, מבוקש כדלקמן:
  • א. להורות למשיבה לקיים את החלטת כבוד בית המשפט מיום 9/8/15 בדבר קיום שיחת טלפון אחת ביום עם הקטין, ללא התחכמויות והתחמקויות. שיחת טלפון נורמלית, בלי שהיא מדריכה את הקטין מה לומר, ובלי שהיא עומדת לידו, ולא רק לצאת לידי חובה, כגון: להתקשר בזמן שהקטין לא זמין או עם תקשורת לא מילולית מצידה, של "עצבים", שאחריה הקטין לא רוצה לדבר ושותק.
  • ב. להורות לאם להפסיק את הסתת הקטין כנגד האב והכפשת האב ומשפחת האב, בפני הקטין, ולהעביר את המשמורת המלאה לאב במידה וההסתה לא תיפסק לאלתר.
  • ג. להוסיף את יום ב' כיום נוסף אצל האב, וזאת בשבוע שבסופו, הקטין אינו שוהה אצל האב בסוף השבוע.
  • ד. למנות את פקידת הסעד אשר במקום מגוריי הקטין על מנת ליתן תסקיר לכבוד בית המשפט בעניין המשמורת, זמניי השהות, ועל מנת לבצע תיאום הורי בין הצדדים, ככל שיהיה צורך. יצויין כי דיון קדם המשפט קבוע לחודש דצמבר ועל כן מינוי פקידת הסעד כעת, יתרום וייעל את זמן ההליך המשפטי.
  1. אשר על כן יתבקש כב' בית המשפט להורות כמבוקש בבקשה זו, ולחייב המשיבה בשכ"ט עו"ד ומע"מ.

                        טלי אויזרוביץ, עו"ד לענייני משפחה

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support