03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

הסדרי ראיה של סבא וסבתא

פסק דין על זכויות סבים לפגוש את נכדתם מספר 4460/08 ניתן בבית המשפט לענייני משפחה מאת כבוד השופטת ורדה בן שחר, דן בתחום הסדרי ראיה בין סבא וסבתא לנכדתם – תביעה של סב וסבתא כנגד בנם אשר ניתק עימם את הקשר ואינו מתיר להם להיפגש עם נכדם.

בית המשפט דחה את התביעה וקבע כי ההורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם. בית המשפט מעניק להורים, שהם בעלי משמורת ילדים מלאה, שיקול דעת עצמאי להחליט לטובת ילדיהם ולרווחתם, מלבד בעניינים שהוגבלו בחוק.

כאשר ההורים ממלאים את חובתם כלפי ילדים וכל עוד לא נלקח מהם מעמד האפוטרופסות, רק ההורים יכולים לקבל החלטות בנוגע לילדיהם. הזכות הזו לא ניתנת להורים רק במקרים חריגים בהם מת אחד ההורים, ובית המשפט סבור כי טובת הילד מצדיקה חיוב המשך הקשר בין הנכדים להורי הנפטר.

במקרה זה שבו שני ההורים מגדלים יחד את ביתם, דואגים לשלומה ולרווחתה, ממלאים את חובותיהם כלפיה, ובשל סכסוך משפחתי עם הסבים מונעים את הקשר בין הסבים לבתם אזי אין לבית המשפט סמכות לחייב את ההורים לקיים הסדרי ראיה בין הסבים לבין נכדתם.

בכל מחלוקת בתחום דיני משפחה, מומלץ להתייעץ עם עורכי דין המתמחים בתחום גירושין. מדובר בתחום משפטי מורכב וסיוע של עורך דין מקצועי יעזור לכם לפתור כל מחלוקת בצורה הטובה ביותר.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support