03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

קביעת מזונות ילדים מגיל 6 עד גיל 18

קביעת מזונות ילדים מגיל 6 עד 18 

בהתאם להלכה החדשה של בית המשפט העליון, בע"מ 919/15, מזונות לגילאים 6-18 יקבעו בהתאם ליחס הכנסות שני ההורים תוך לקיחה בחשבון של יחס חלוקת זמני השהות והשארת מרחב שיקול דעת לשופט בהתאם לנסיבות המקרה. 

חשוב לדעת כי בזמני השהות הדומים או השווים, אין מדובר אך ורק בזמני השהות הטכניים בהם הילד שוהה בבית ההורה השני אלא גם מי הוא ההורה אשר עושה עם הילד פעילויות כגון לקיחה לחוגים, רופאים, הסעות לחברים, לוקח חופש כשהילד חולה, השתתפות באירועים וימי הורים בבית הספר, לקיחה לפסיכולוג, לשיעורים פרטיים וכו'.

לצורך קביעת מזונות ילדים מעל גיל 6  ראשית קובעים את יחס ההכנסות הפנויות ואת יחס זמני השהות. לאחר מכן יש לקבוע מהם ההוצאות תלויות השהות, כגון: מזון, טואלטיקה וכו' והוצאות שאינן תלויות שהות כגון: פלאפון, תספורת ביגוד והנעלה.

לגבי ההוצאות שאינן תלויות שהות הן תחולקנה לפי יחס ההכנסות של ההורים. כך גם ההוצאות החריגות (חינוך, רפואה, שיעורים פרטיים) וזאת החל מהשקל הראשון וללא קשר לחלוקת זמני השהות שכן אינם קשורים לזמני השהות.

לגבי הוצאות תלויות שהות בשלב הראשון קובעים מה הסכום שצריך כול הורה לשאת מתוך סך הצרכים תלויי השהות לפי יחס ההכנסות. בשלב השני בודקים וקובעים כמה נושא כול הורה בפועל מהצרכים תלויי השהות בהתאם ליחס זמני השהות. הפער בין מה שההורה צריך לשאת לפי יחס ההכנסות לבין מה שהוא נושא בפועל בשל זמני השהות הוא המזונות שיש להעביר לאותו הורה או שעליו להעביר להורה השני.

למעשה זהו חישוב המתאים לסעיף 3א' לחוק לתיקון דיני מזונות בהתאם למתווה של כב' השופט שנלר.

כאן המקום לציין כי בתי הדין הרבניים אינם פוסקים לפי מתווה זה אלא בהתאם לדין הקודם כפי פסיקת מזונות ילדים עד גיל 6.

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support