03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

תביעת נזיקין ופיצויים בשל מניעת זמני שהות עם האב

מאת: עורך דין גירושין טלי אויזרוביץ

בית המשפט קבע כי התקיימה עוולת הרשלנות שכן כאשר נמנעים מפגשים בין הורה לילדו הקטין עלול הדבר לפגוע בקשר ההורי ואף להוביל לניתוקו. כאשר מניעת הקשר זדונית קל וחומר שיש לצפות את התרחשות הנזק.

הזיקה בין הורים, נשואים או לא, יוצרת חובת זהירות בנוגע לעניינים הנוגעים לילדם. כן קיימת חובת זהירות קונקרטית. התובע והנתבעת הביאו לעולם את הקטינה ובהעדר סיבה מוצדקת על האם הנתבעת לאפשר קשר נורמטיבי בין האב לבתו.

האם נוהגת בקטינה כברכושה הפרטי, היא הוזהרה שהתנהגותה פוגעת באב התובע, אך היא בחרה לעצום עיניה. בגדר מעשה או מחדל רשלני יכול לבוא אף מעשה רצוני או זדוני שאינו סביר בקנה מידה אובייקטיבי. נקבע כי יש עילה לתביעה נזיקית כאשר מדובר בניתוק בת מאביה. הוכח שמעשי הנתבעת הביאו לניתוק הקשר בין האב לבתו דבר שהסב לתובע עגמת נפש ובכך נגרם לו נזק.

כמו כן בית המשפט קבע שהנתבעת הפרה חובה חקוקה בכך שפעלה בניגוד להחלטת בית המשפט אשר קבע את זמני השהות  ובמעשיה ובמחדלה מנעה האם קשר בין הקטינה לאב והדבר גרם לנזק בקשר ביניהם. בנוסף נזק זה הוא מסוג הנזק אליו התכוון המחוק, והנזק שנתבקש בימ"ש למנוע הוא אי קיום קשר בין האב לקטינה.

טענת האם שכל פסיקת פיצויים לאב תהווה הקטנת המזונות וכי הילדה תסבול מכך באופן ישיר, נדחתה.

תופעת מניעת קשר בין הורה לילדו היא רעה חולה שיש לעקור מן השורש. לעיתים הפגיעה בכיסו של ההורה המנכר היא הדרך היחידה בה ניתן להתמודד עם בעיה זו; כך בית המשפט קיבל את התביעה וחייב את האם לשלם לאב פיצויים.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support