מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

דוגמא כתב הגנה במשמורת ילדה קטינה בת 15

כתב הגנה למשמורת ילדים של קטינה מאת עו"ד גירושין טלי אויזרוביץ

הנתבעת באמצעות עורכת דין לענייני גירושין, הח"מ, מתכבדת בזאת להגיש את כתב הגנתה בתביעה למשמורת ילדים לקטינה בת 14 כמפורט להלן. מבוקש לחייב את התובע בשכ"ט עו"ד ומע"מ בגין תביעה זו, בייחוד בשל חוסר תום הלב, והעובדה, שיכל להסתפק בכתב הגנה לתביעת המשמורת שהגישה האישה לפניו, בייחוד כשמדובר בילדה בת 14, שלרצונה יש חשיבות מכרעת.

טענות מקדמיות

  1. דין התביעה מחיקה על הסף לאור חוסר תום הלב ועזות המצח של התובע, אשר במצח נחושה מצהיר אי אמת, כך שהתמונה העולה מתביעתו היא"עולם הפוך" ממש.
  2. המדובר בתביעה המבוססת על תצהיר שאינו האמת, שהוגשה כטקטיקה משפטית מפוקפקת, תוך שימוש לרעה בהליכי משפט, והכל על גבה של נערה בת 14.5, אשר בעירובה שלא לצורך במסע הנקמה כנגד אימה, לא בוחל האב. בשל כך, בן היתר, אין ליתן לאב משמורת משותפת, שכן מטרתו לפגוע באישה בכל דרך, לרבות באמצעות פגיעה בקטינה ובכך מוכיח כי אין לו מסוגלות הורית.
  3. כבר בשלב זה תדגיש האם, כי למרות מסע הנקמה כנגדה, שאליו יצא האב, מסע הכולל "תפירת רומן" תוך שימוש באמצעים בלתי חוקיים, מדובר באב ראוי, וכי היא כן תדאג לכך כי הקשר בן האב לקטינה לא יפגע, ומקווה כי האב אכן ימצא זמן בן עיסוקיו הרבים לרבות הפוליטיים, לבלות בחברת ילדיו.
  4. דין התביעה, דחייה על הסף, תוך חיוב התובע בהוצאות משפט, על הסרבול המשפטי שגרם וביזבוז זמנו ומשאביו של הצד שכנגד ושל בית המשפט הנכבד.

עובדות המקרה

  1. התובעת והנתבע הינם בני זוג, שנישאו זל"ז כדמו"י, לפני כעשרים ושלוש שנים, ביום ___. מנישואיי בני הזוג נולדו הילדים __, יליד__, חייל ו______ ילידת ___, בת 14.
  2. הצדדים מתגוררים יחד במושב מטע, בבית פרטי בן 6 חדרים, הנמצא בבעלות שני הצדדים. את הבית קיבלו בעלות סימלית עקב היות האשיה בת מושב, והוסיפו ושיפצו ביחד. על הבית רובצת משכנתא של כ- 90,000 ₪ בהחזר חודשי של כ-1,300 ₪ אשר יורדים מהחשבון על שם הבעל, בבנק יהב.
  3. כבר בחודש אוקטובר 2011, הודיעה האישה לבעל כי ברצונה להתגרש לאור הבעיות שעלו בקשר ביניהם, אולם עקב חוסר הסכמתו, ניהלו הם הליך של גישור, שלא צלח.
  4. טובת הקטינה מחייבת כי החזקתה וחינוכה יימסרו לידי אימה, דמות יציבה בחייה, המחזיקה בה בפועל ודואגת יום יום, להקניית ערכים, לקביעת מסגרות ולחינוכה. הקטינה קשורה לאימה, אשר נמצאת עימה יום יום וקשובה לצרכיה.
  5. האב מעולם לא היה הורה פיזי כפי שטוען הוא בכתב התביעה. מאז היוולדה של הקטינה, האם היא שמטפלת בה. במשך שנים עסקה בחינוך כמורה, בשל שעות העבודה הנוחות והחופשות שאיפשרו לה לטפל בילדים.
  6. הסעות לחוגים, קניות לבית וביגוד לילדה, פעילות אחר הצהריים, לקיחה לרופאים, הסעות למסיבות לחברות ושאר כל צרכיה של הקטינה הם היו ועדיין באחריות האם. בישולים, כביסות ועוד מטלות הבית גם הם באחריות האישה בלבד והאב אינו לוקח בהם חלק. הדבר היחידי שהאב החל לעשות בשנתיים האחרונות הוא להעיר את הקטינה בבוקר.
    האב מעולם לא נשאר עם הילדים כשהיו חולים בבית, לא כיבס, בישל וניתן לספור על כף היד את מספר הפעמים שהיה בסופר).
  7. הצהרתו שהאם לכאורה עובדת עד שעות מאוחרות החל מאוקטובר 2011 היא שקרית. מדובר בארבעה ערבים בחודש, לכל היותר, בהם האם מעבירה הדרכות בערב. יש חודשים שיש פחות הדרכות. גם נסיעות לפולין לא היו מאז שנת 2008 וכשהיו, היו פעם בשנה בין השנים 2005 ועד 2007. יצוין כי הבת והאם מידיי ערב יוצאות להליכה משותפת. מצ"ב דו"ח הדרכות אחר הצהריים לשנה אחרונה ודו"ח שעות העבודה.
  8. באוקטובר 2011 יזמה האישה לגירושין מהאב, אשר לא מקבל זאת, מעליל על האישה עלילות, מכפיש אותה בכל הזדמנות ומנסה להתנקם בכל דרך, כשכל משפחתו המורחבת מתגייסת לפקודתו.
  9. למעשה, האב הוא שחזר כל השנים ועדיין חוזר מאוחר בערב, אם לא בשל עבודה, אז בשל עיסוקים חברתיים. מדובר בסגנון אבהות של הדור הישן, לפיו האב לא נוטל כל חלק בטיפול בבית והילדים וזהו התפקיד של האישה בלבד. טענותיו בכתב תביעתו, פשוט הפוכות למציאות.
  10. האב עובד בעבודה שבמסגרתה הוא נמצא שעות ארוכות מחוץ לבית. יוצא בשבע בבוקר וחוזר בערב.
  11. האב הוא זה שנעדר מהבית מספר פעמים בשבוע, בשעות הערב לצורך פעילות –, היות ואחיו הוא –, מזה שלוש שנים, וקודם לכן היה מנכ"ל — שנים רבות. האב שותף לדרכו ומתנדב לתפקידים רבים: נציג — במליאת –, חבר בוועדות –, נציג בוועד –, נציג בפורום –. תפקידים אלה כרוכים בישיבות וארועים, המתרחשים בעיקר בשעות הערב. כמו כן, שימש כמה שנים כיו"ר — שגזל ממנו שעות רבות. הכול בהתנדבות ובהתבסס על כך שהאישה מטפלת בכל צרכי הילדים והבית!
  12. זאת ועוד, האב נוסע מספר פעמים בשנה לבד, לחו"ל, יחד עם –, במשלחות –, נסיעות בין שבוע לשבועיים ברצף. רק בשנה החולפת נסע לארגנטינה, לגרמניה פעמיים, ולרומניה. כן האב יוצא לסמינרים בני מספר ימים בכל פעם כחלק מהפעילות –.
  13. במשך שנים למד את התואר הראשון והשני, בשעות אחה"צ וימי שישי. בעוד מקבל גיבויי מלא מהאישה, שויתרה על כל פעילות אחה"צ והערב בכדי להיות עם הילדים.
  14. לאורך כל חייה של הקטינה, מדי יום עם חזרתה מביה"ס היא מגיעה לבית הוריי האם. יחד עימם היא אוכלת ארוחת צהריים. מיד עם חזרתה של האם מהעבודה בשעות אחה"צ, היא אוספת את הקטינה הביתה. כמו כן, בכל פעם שנעדרה האישה מהבית בשעות הערב, במקרים בודדים, תמיד הקטינה נשארה בבית הוריי האם. אף פעם לא הייתה בייביסיטר בבית והאב לא נשאר לשמור עליה לבדו.
  15. לאורך כל השנים התובע היה בעל קנאי ואובססיבי, תמיד האשים את הנתבעת בבגידה לכאורה. כל ישיבה מהעבודה נתפסה "כפגישה רומנטית", עד כדי מעקבים, חוסר רצונו שתלמד. כל נסיעת עבודה הייתה מלווה בהצקות טלפוניות וקנאה קיצונית. בשנת 2000 הגישה הנתבעת תביעת גירושין, בעקבות השתתפות בקורס מדריכי — והתנהגות מבישה של הנתבע בזמן שהותה בסיור לימודי- כל ערב טלפון עם העלבות והאשמות. לאורך השנים סבלה האישה מהתקפי הזעם והקנאה שלוו בקללות וגנאי והתעללות רגשית.
  16. "הרומן", שלאחרונה התובע מעליל על האישה, הוא קשקוש, הנובע מקנאתו האובססיבית, שנובעת מכך שהבעל עצמו בגד פעמים רבות באישה והוא משליך על האישה את הרהורי נפשו. לאורך השנים התובע ניהל מספר רומנים, שהובאו לידיעת האישה, אשר לא פירקה את המשפחה בשל הילדים ויש לה עדים.
  17. האישה התרחקה אך ורק מהבעל בעצמו, לאחר שהודיעה לו על רצונה להתגרש. הנתבעת ממש לא התרחקה המהילדים וממשיכה לתפקד כאמם במשרה מלאה.
  18. היא זו המטפלת בילדים ומחבקת ועוטפת אותם, שכן מאז הידיעה על הגירושין, הם זקוקים לתמיכתה עוד יותר.
  19. ההחלטה על הגירושין היא מיוזמת האישה ואילו האב סרב לקבל זאת. בעוד  האב "הצהיר", שישתף פעולה כדי לגמור "בטוב", בשביל הילדים, האב סירב לשכור עורך דין משותף. האישה אפילו הציעה את אחיו כמגשר. בדיעבד הסתבר כי הבעל, מנסה לתפור עליה בגידה, שם מעקבים לא חוקיים אחריה לרבות, האזנת סתר. הבעל איים שיספר לילדים את עלילת השוא שלו ודימיונותיו וכי יתעלל בה בבית הדין הרבני אם לא תקבל את  טיוטת ההסכם החד צדדית שמסר לה, עם תנאים לא הוגנים, מבלי שמעולם סוכמו עקרונות כלשהם ביניהם. האישה נאלצה להגיש תביעות לבית המשפט על מנת להגן על עצמה מפניו.
  20. לא רק ששום מו"מ לא מתקיים אלא שהבעל מסרב לנהל מו"מ עם האישה. האישה היא שהזמינה את הבעל לנהל מו"מ, לאחר הגשת התביעות, אך הבעל סרב והציב אולטימטום-או שתקבלי את טיוטת ההסכם שהוגשה לך לפני הגשת התביעות, או שלא יהיה כל הסכם. זה לא נקרא לנהל מו"מ-זה נקרא להציב תנאים.
  21. כרגע הבעל מסרב לעזוב את הבית עד שימכר, למרות שיש לו דירה פנויה בבית אביו, ועל כן נאלצת האישה לגור בבית אחד עימו, אך הם לא מתנהלים כתא משפחתי אחד. האישה מנהלת חיים בנפרד ודואגת לכל צורכי הילדים והבית. יצויין כי הבן אמנם חייל אך מגיע בסופי שבוע וכן פעמיים באמצע השבוע.
  22. למרות הדרך המכוערת בה בחר האב להציג את האם תוך חתירה לגירושין מכוערים, האם סבורה כי האב הוא אב ראוי והלוואי שהיה מוצא מזמנו להיות יותר בחברת ילדיו וכי חשיבות הקשר עם האב ידועה לה והיא תפעל לשם עידוד הקשר והמפגשים.
  23. לעומת זאת, מהתנהלות האב עד עכשיו עולה כי הוא יפעל להסתת הילדים וניתוקם מאימם, תוך ניצול משמורת משותפת להמשך נקמה והתעללות באם. לאור כל האמור לעיל, ובנוסף בשל עובדה זו, האישה מתנגדת בכל התוקף למשמורת משותפת.
  24. האב כבר עירב, שלא לצורך, באופן פעיל את הבן החייל _____, והחתים אותו על תצהיר, אותו ניסה להגניב לתיק בית המשפט, תוך שהוא מנצל את תמימותו וחוסר נסיונו של הבן החייל וכפיפותו לאביו. בתצהיר זה השתמש כנגד האם ובכך לכאורה אילץ את הבן לבחור צד, מבלי שהבן מבין את משמעות חתימתו. יצויין כי בשיחה עם האם, הסביר הבן, כי לא הבין וחשב שהוא חותם על תצהיר שהוא לא מעורב בסיפור וכי הוא מתחרט על כך.
  25. עוד יצויין כי הקטינה כבר הודיעה לאם מיוזמתה כי היא מעוניינת לגור עם האם, בסביבה קרובה לאביה, בכדי שתוכל לראותו ככל שתרצה ואולי ללון אצלו פעם בשבוע ובסופי שבוע לסירוגין. האם כמובן תאפשר זאת. האם מסרבת להבאת הקטינה לבית המשפט כשאין כל סיבה לעשות כן ולפגוע בה. אין גבול לשימוש לרעה שהאב מנסה לעשות בילדים שהם כבר בוגרים ובעלי דעה עצמאית.
  26. עוד תאמר הנתבעת כי לשימוש בדרכים נכלוליות אין גבול. מכתבי הטענות הסתבר לאישה כי הבעל לקח הלוואות פיקטיביות ויצר חובות פיקטיביים, לשם הברחת כספים משותפים, לרבות חתימה על ערבות לחוב של הבוס שלו, בלי ידיעת האישה ונשיאה לכאורה בחובות של הבוס, והמשך בהלוואה פיקטיבית שלקח מאחיו, מבלי שהאישה חתומה עליה (מבלי שצירף ראיה שהכסף נכנס לחשבון הבנק, ואם נכנס לכאורה, מבלי להראות לאן יצא הכסף, ובייחוד כשהבעל ניהל קשרים עם נשים זרות). אין ספק שהאחריות לחוב היא של הבוס, והבוס הינו אמיד בעל משק במושב ומשתכר משכורת נאה וכך גם אשתו.

הגנה גופה

  1. מוכחש האמור בסעיף 1 לכתב התביעה. כאמור לעיל, ההחלטה על פירוד היתה ביוזמת האישה כשהבעל לא מקבלה עד עצם היום הזה, ומכאן נקמנותו, על גבם של הילדים. שום עקרונות הסכם לא סוכמו בין הצדדים, אלא טיוטה לא הוגנת וחד צדדית שערכה באת כוח הבעל הוגשה לאישה.
  2. מוכחש האמור בסעיף 2 לכתב התביעה. הבעל הוא שמלבה את האש ונתן אולטימטום לאישה-או שתקבל את טיוטת ההסכם שהוגש לה או שלא יהיה מו"מ.
  3. מוכחש האמור בסעיף 3 לכתב התביעה.
  4. מוכחש האמור בסעיף 4 לכתב התביעה. שקר וכזב פרי דימיון ממש. אין קשר בין הכתוב בסעיף למציאות ונראה כי הדברים הועתקו מתיק אחר. הדבר היחידי הנכון הוא שהאב מעיר את הקטינה בבוקר.
  5. מוכחש האמור בסעיף 5 לכתב התביעה. שקר וכזב! הנתבעת תחזור על האמור לעיל.
  6. מוכחש האמור בסעיף 6 לכתב התביעה. הנתבעת תחזור על האמור לעיל בכתב הגנתה.
  7. מוכחש האמור בסעיף 7 ו 8 לכתב התביעה מחוסר רלוונטיות. כשהבעל היה בן 20 הנתבעת היתה בת 16. החברות החלה כשהיתה בכיתה יב'.
  1. לא מוכחש האמור בסעיף 9 לכתב התביעה.
  1. מוכחש האמור בסעיף 10 ועד 13 לכתב התביעה. למעט תאריך הנישואין. הדירה בבית שמש נרכשה ממשכנתא, כספים משותפים ועזרה קטנה מהוריי האישה. משנת 1991 ועד סוף 1995, במשך תקופת לימודיי האישה, גרו הצדדים אצל הוריי האישה, שנשאו בכל הוצאות המחייה שלהם כולל הוצאות הכלכלה והמחיה של _____ הבן.
    נכון האמור בסעיף 14 לכתב התביעה. ל_____ יש עוד חצי שנה לתום השירות הצבאי.
    מוכחש האמור בסעיף 15 ועד 16 לכתב התביעה. לא רלוונטי לתביעת משמורת. הצדדים רכשו בסכום זעום את הקרקע עקב הזכות של הוריי האישה כבת מושב.
  2. מוכחש האמור בסעיף 34-39 לכתב התביעה. גם כאן תמונת ראי של האב (צריך להחליף בין המילים "אם" ו- "אב" ואז זה יהיה נכון). פשוט שקר וכזב בעזות מצח. הנתבעת תחזור על האמור לעיל בכתב הגנתה. בנסיבות, אין רלוונטיות לוועדת שניט, שכן רצון הילדה הוא שיקבע, והאישה לא תתנגד להסדרי ראיה עם האב, ככל שתרצה הקטינה, בהתחשב בפעילויותיה. האב אינו זמין ולא נראה כמעט בבית. הוא עובד שעות ארוכות ומעולם לא עשה עבודות בית. אין זה מצב מתאים למשמורת משותפת, בייחוד לא כאשר האב מחפש כל דרך להכפיש את האישה לרבות עלילת שוא של רומן בעוד הוא זה אשר היו לו רומנים רבים מחוץ לנישואין.
  3. מוכחש האמור בסעיף 40 ועד 54 לכתב התביעה. לא רלוונטי לכתב תביעה. בהתאם לתקנות סדר הדין, כתב תביעה לא יכלול פסקי דין אלא את העובדות המהוות את עילת התביעה. פסקי הדין אינם רלוונטים שכן עסקינן בילדה גדולה כבת ארבעה עשרה וחצי ובאב מסית שאינו זמין פיזית לביתו.
  4. מוכחש האמור בסעיף 55 ועד 56 לכתב התביעה. תמונת ראי של האב(צריך להחליף בין המילים "אם" ו- "אב" ואז זה יהיה נכון). פשוט שקר וכזב בעזות מצח. הנתבעת תחזור על האמור לעיל בכתב הגנתה. האב לא נכח כלל בחיי הקטינה. מה שהוא כותב על האישה זה בדיוק מה שהוא. על כן לפי טענותיו הוא-אין ליתן לו משמורת משותפת, שכן הוא מנסה לפגוע ביחסים בין הבת לאימה. הגדיל לעשות וציין שהאם לכאורה תביא את הקטינה למצב של בחירת צד בסכסוך, בעוד האב עצמו עשה כן כבר, עם הבן הגדול, _____, והחתים את הבן על תצהיר אותו ניסה להגניב לתיק בית המשפט, ללא רשות. האב הטעה את הבן ואמר לו שהוא מעורב בתיק וחותם על מנת שלא יהיה מעורב, בעוד בעצם החתימה על תצהיר, עירב אותו האב בעצמו בתיק.
  5. על האב להתעלות מעבר ליצר הנקמנות באם, להקשיב לנערה, ולהעביר את רצונה האמיתי, בשלמות, לידיעת בית המשפט הנכבד, מבלי לערב את הקטינה בהליך המשפטי, ומבלי לפגוע בה תוך כדי מסע ההכפשות כנגד האם.
  6. כבוד בית המשפט מתבקש לדחות את התביעה. לחילופין, אם ידון בתביעה, מתבקש כבוד בית המשפט לקבוע כי משמורת הקטינה תיהיה אצל אימה, תוך קביעת הסדרי ראיה לאב, ולחייב את התובע בהוצאות המשפט ובשכ"ט עו"ד.

טלי אויזרוביץ, עו"ד

ב"כ הנתבע

 

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support