03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

תביעת משמורת מאת עורכת דין טלי אויזרוביץ כשחזקת הגיל הרך מתקיימת

מהות – תביעת משמורת מטעם אם כשחזקת הגיל הרך מתקיימת

כתב תביעה מאת עורך דין גירושין מומלץ טלי אויזרוביץ

  1. התובעת והנתבע הינם בני זוג, שנישאו זל"ז כדמו"י ביום 29/3/09.
  2. מנישואיי בני הזוג נולדו הקטינים בן ארבע ובת שנתיים.
  3. הצדדים גרו יחד בדירת קרקע, בת שלושה וחצי חדרים בתל אביב, בשכירות. הבעל עזב את הבית בחודש אוקטובר 2013 והוא מתגורר אצל הוריו, בבית פרטי בין 5.5 חדרים.
  4. הנתבע הבעל הינו מנהל ושותף בהכנסות בשיעור 40%, בחנות לממכר מיציי פירות טבעיים, מרשת "–", והוא מרויח מעבודתו זו סך של 22,000 ₪ נטו.
  5. הנתבע עובד משבע בבוקר עד שבע בערב וגם בימיי שישי הוא עובד עד שעה וחצי לפני כניסת השבת. גם במוצאיי שבת הוא עובד, מוביל סחורה מהסניף המרכזי של הרשת ולאחר מכן עובר על הנהלת החשבונות עם המנהל הראשי, עד השעות המאוחרות של הלילה.
  6. האישה לא עבדה מרבית חיי הנישואין, והחלה לעבוד רק בשנה האחרונה, בחצי משרה.
  7. האב לא היה שותף לטיפול הפיזי בילדים, וכל נטל הטיפול הוטל על כתפי האם בלבד, כשהיא זו הנמצאת עם הילדים וקשובה לצרכיהם, מבוקר עד לילה לבדה.
  8. הבעל התנהל בנישואין כאילו הוא רווק. הלך מתי שבא לו, יצא בלילות עם מי שבא לו, ולאחרונה החל לשוחח בשעות לא שגרתיות והמאוחרות של הלילה, עם ידידת נפש, שהיא עורכת דין שטיפלה בענייניו. האישה ביקשה ממנו לסיים את הקשר אולם הבעל בעזות מצח וללא כל התחשבות ברגשותיה של אשתו, נלחם על זכותו שתהיה לו ידידת נפש, גם על חשבון הנישואין מצדו, כך לדבריו.
  9. הבעל השאיר את אשתו והילדים לבד במשך כל שעות היום וגם בשעות הלילה כשחזר מעבודתו, היה יוצא שוב, לרבות במוצאיי שבת, לאחר שסיים את פגישת העבודה. הוא היה גם יוצא לאירועים משפחתיים וחברתיים לבדו, מבלי אפילו לומר לאישה. כדוגמא להתעלמותו המוחלטת מהאישה-יום אחד החליט לארח בדירת הצדדים, מסיבה של אחת העובדות שלו, שהתגייסה לצבא, מבלי לתאם זאת עם האישה. לא רק זאת אלא שמבלי להתייעץ עם האישה, הלך ורכש שולחן פינת אוכל, ב- 7,000 ₪, שולחן שאין למשפחה צורך בו, ושהוא גדול כל כך ותופס מקום גדול בבית.
  10. הנתבע מעולם לא נשאר עם ילד חולה בבית, ואפילו לא הגיע לבקר את הבן אריאל בבית החולים כאשר עבר שני ניתוחים באוזניים. האם היא שנאלצת להיעדר מהעבודה, והיא כבר בסכנת פיטורין. נטל הטיפול בילדים, שהם מקטני קטנים, חל על האם לבדה, דבר הפוגע באפשרויות תעסוקתה והתפרנסותה.
  11. לאחר הפרידה במסגרת המו"מ להסכם, נקבעו הסדרי ראיה עם הילדים פעמיים בשבוע, בימי א' ו-ד', מסיום הגן עד השעה 19:00 ובכל סופ"ש שני, מיום שישי מחמש וחצי ועד שבת בשעה שש.
  12. הנתבע לא עומד בהסדרים אלו, מבטל ללא התראה מספקת, מתקשר כי יחזיר את הילדים לפני הזמן, ומאחר דרך קבע באופן שהאם היא זו שנאלצת להוציא את הילדים מן הגן גם בימים שהאב אמור לראותם. לדוגמא, האב מתקשר בשעה 13:00 בצהריים, ואומר לאם, שלא יספיק להגיע להוציא את הילדים מהגן, ושהוא יכול להגיע רק בשעה חמש וחצי, ושמצידו הילדים יכולים להישאר בגן. כך אוכף הוא את רצונו על האם שנאלצת לשנות תכניותיה ולקחת את הילדים מהגן, במקומו. אם העובד שלו איננו, האב מודיע כי אינו מגיע לקחת את הילדים. אם אין לו רכב, הוא מבטל את הביקור. יצויין כי האב רוכב על קטנוע.
  13. טובת הקטינים מחייבת כי חינוכם יימסר לידיי אימם, דמות יציבה בחייהם, המחזיקה בהם בפועל ודואגת יום יום, להקניית ערכים, לקביעת מסגרות ולחינוכם.
  14. חזקת הגיל הרך, אשר נקבעה בסעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962, קובעת כי טובתו של ילד עד גיל שש היא לגדול עם אימו. הקטינים הינם ילדים רכים בני ארבע ושנתיים אשר קשורים קשר עז לאימם.
  15. המציאות המוכרת לקטינים מיום היוולדם הינה שהתובעת היא הדמות העיקרית והקבועה המטפלת בהם. לאור האמור לעיל, משמורת אם עומדת בקנה אחד עם טובת הקטינים.
  16. האם חמה, אוהבת, אחראית, דואגת לצרכי ילדיה. לאם נהירה חשיבות דמות שני הורים בחיי הקטינים, וכמשמורנית היא תאפשר קשר והסדרי ראיה עם האב.
  17. לבית משפט נכבד זה הסמכות העניינית והמקומית לדון בתביעת התובעת, לאור מערכת היחסים בין הצדדים ולאור מקום המגורים המשותף האחרון של הצדדים.
  18. אשר על כן יתבקש כב' בית המשפט כדלקמן:
    • א. להזמין את הנתבע לדין.
    • ב. להורות כי החזקה בקטינים תימסר לידי התובעת, המחזיקה בהם בפועל, וכן לקבוע הסדרי ביקור מתאימים בהתחשב בטובת הקטינים.
    • ג. לקבוע כי חינוכם של הקטינים יימסר לידי אימם, המחזיקה בהם בפועל ומטפלת בהם יום יום.
    • ד. במקרה הצורך יתבקש כב' בית המשפט להזמין תסקיר סעד ובו המלצות באשר להחזקת הקטינים, הסדרי ראייתם וחינוכם, הכל תוך התחשבות בטובתם.
    • ה. לחייב את הנתבע בהוצאות המשפט ובשכ"ט עו"ד.

                        טלי אויזרוביץ, עו"ד

                       ב"כ התובעת 

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support