03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מזונות ילדים והסכם גירושין מקפח

מאת: עורך דין לנושאי משפחה וגירושין

בעלך מנסה לסחוט ממך הסכם גירושין שמקפח את מזונות הילדים? חתמת על הסכם מקפח?

הליכי גירושין רבים נמשכים זמן רב בגלל מאבקים שמנהלים בני הזוג בבית המשפט בעיקר בכל הנוגע לחלוקת רכוש.

אחד הנושאים המהותיים שאותו בני הזוג צריכים להסדיר בטרם יתגרשו הוא מזונות ילדים. כאשר סכסוך גירושין מגיע לבית המשפט מקובל שהאישה מגישה לבית המשפט תביעת מזונות בשם ילדיה הסכום שיקבע על ידי השופט יהיה תקף עד לגיל 18 כשהסכום נותר קבוע כל השנים ומופחת ב-2/3 עם גיוסו של הילד.

במקרים בהם מזונות ילדים נקבעו על ידי בית המשפט בעקבות תביעת מזונות ילדים עצמאית שהגישה האישה בשם ילדיה, הדרך היחידה לשנותם היא על ידי הגשת תביעה להגדלת מזונות בה צריך להוכיח שינוי מהותי בנסיבות, בין אם שינוי משמעותי במשכורתו של הגרוש או צרכים מיוחדים וקבועים שנוספו לילדים.

בני זוג יכולים להגיע להסדר ביניהם באמצעות הסכם גירושין ללא הגשת תביעות עצמאיות או לפני שמתקבל פסק דין כלשהו בתביעות שהוגשו. במקרים אלה קורה לא פעם שנשים מסכימות להתפשר על סכום נמוך של מזונות ילדים בגלל הרצון להגיע אל הסכם גירושין מהר ככל האפשר ולקבל את הגט המיוחל.

הסכם כזה אינו לוקח בחשבון את טובת הילדים.

באותם מקרים שבהם מזונות הילדים נקבעו על ידי בני הזוג עצמם בהסכם גירושין הילדים אשר אינם נחשבים צד לחוזה יוכלו להגיש תביעה עצמאית להגדלת סכום המזונות מבלי להוכיח כל שינוי בנסיבות.

אולם במרבית המקרים לא תסווג תביעה לשינוי מזונות כתביעת הילדים העצמאית ובית המשפט ידרוש הוכחת שינוי נסיבות.

לעומת זאת אם הבעל החתום על ההסכם ירצה להפחית את דמי המזונות יהיה עליו תמיד להגיש תביעה להקטנת מזונות ולהוכיח שינוי נסיבות מהותי כגון ירידה משמעותית בשכר הולדת ילדים נוספים אשר השפיעה לרעה על מצבו הכלכלי ומחלה חו"ח.

 

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support