03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

השפעת בגידת אב על שעור מזונות ילדים

מאת: עורכת דיו לגירושין טלי אויזרוביץ

ביהמ"ש המחוזי העלה את סכום המזונות שעל האב המערער לשלם לכלכלת שני ילדיו הקטינים, בין השאר בשל כך שעזב את בית המשפחה מרצונו בשל קשריו עם אישה אחרת.

ביהמ"ש העליון קיבל את הערעור בחלקו ופסק כי:

בהערכת מזונות שעל אב לשלם לילדיו יש לקחת בחשבון את צרכי הילדים וכן את גובה הכנסת האב ויכולתו הכלכלית. ממילא נלקחת בחשבון בהקשר זה גם יכולתה הכלכלית של האם שבמשמורתה מוחזקים הילדים. פסיקת המזונות נעשית על דרך איזון כולל של הכנסת המשפחה מכל המקורות תוך התחשבות בכלל היכולות מול הצרכים וקביעה בהתאם לכך את שיעורם הסביר של המזונות.

התנהגות בן זוג ככל שהיא עומדת לביקורת כזו או אחרת במישור המוסרי אינה מצדיקה את 'הענשתו' על דרך התעלמות מצרכיו הוא אם כך בחר לחיות. קיימת לבעל זכות אישית לקבוע את דרך חייו ובלבד שיעמוד בחובתו לספק את צרכיהם של ילדיו כדרך יכולתו הכלכלית הסבירה. לפיכך במסגרת האיזון ההולם בהערכת גובה המזונות שעל אב לשלם לילדיו (מעבר לצרכיהם ההכרחיים), יש ליתן משקל ליכולתו הכלכלית ולצרכיו שלו.

נקבע כי בנסיבות העניין הגדלת שיעור המזונות שהוטלו על האב אינה מאזנת כראוי בין צרכי הילדים יכולתו הכלכלית של האב ויכולתה הכלכלית של האם. לפיכך נקבע כי יופחת שיעורם.

יש לזכור כי זהו ערעור מלפני ההלכה החדשה בדבר מזונות קטינים וכיום בקביעת המזונות לוקחים בחשבון גם את זמני השהות של ההורים עם ילדיהם.

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support