03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

איך נקבעים מזונות בבית המשפט?

בית המשפט רואה אל מול עיניו קודם כול את טובת הילד (שלקטין לא יחסר ורמת חייו תישמר) תוך כדי איזון בין ההורים. בית המשפט בודק מה הם צרכי הילדים מה רמת החיים שבה הם חיו והיכולות הכלכליות של האב והאם וכן מהם זמני השהות.

עד גיל 6 יסתכל בית המשפט ויבחין בין צרכים הכרחיים לצרכים מדין צדקה ומעל גיל 6 כול הצרכים הם מדין צדקה.

בתוך הצרכים יש לאבחן עוד בין צרכי ילדים שהם צרכים תלויי שהות כגון מזון, טואלטיקה וכו' וצרכים שאינם תלויי שהות כגון ביגוד, תספורת, נייד וכו' וכן הוצאות משתנות ולא צפויות כגון שיעורים פרטיים, רפואה וחינוך. 

מתחת לגיל 6 צרכי הילדים נחלקים לשניים: צרכים הכרחים וצרכים מדין צדקה.

  1. צרכים הכרחיים – הצרכים המינימאליים הדרושים לקיום: מזון, ביגוד, הנעלה. בית המשפט קבע את סכום המזונות המינימליים על 1,500 ₪ לחודש. זהו סכום שלא צריך להביא ראיות כדי להוכיח אותו. לסכום זה נוסף המדור – הוצאות הבית ארנונה, מים חשמל, כבלים או שכירות או החזרי משכנתא, 30% מהם לילד אחד, 40% לשני ילדים.
  2. צרכים מדין צדקה – אלו הם הצרכים מעבר לצרכים ההכרחיים ועד לרמת החיים בה הורגלו הקטינים. למשל: חוגים, ביגוד יוקרתי, מותגים, מסעדות, נופשים, רכב ונסיעות, דיור ברמה גבוהה-בוילה, למשל, שכירות או משכנתא גבוהה ועוד.

מזונות הכרחיים

במזונות ההכרחיים הרלוונטיים לילדים מתחת לגיל 6 חובת התשלום היא רק על האב.

מזונות מדין צדקה

במזונות מדין צדקה – שווים האם והאב וישתתפו באופן יחסי להכנסות הפנויות מכלל המקורות. עד להלכת המזונות החדשה מאת בית המשפט העליון נהוג היה כי החל מגיל 15 כל טווח המזונות הוא מדין צדקה (החל מההכרחיים ועד לרמת החיים בה הורגלו הקטינים). זאת אומרת חלוקה שוויונית בין ההורים. כיום לאחר הלכת בע"מ 919/15 החדשה החל מגיל 6 כול טווח המזונות הוא מדין צדקה.

בילדים מעל גיל 6, מתוך כלל הצרכים (אשר כולם נחשבים מדין צדקה) תעשה אבחנה: 1. צרכים שהם תלויי שהות יערך חישוב דו שלבי: תחילה חלק ההורה לפי יחס ההכנסות ולאחר מכן חלקו כפי שהוא נושא בו בפועל לפי זמני השהות והפער בין השניים הוא סכום המזונות שצריך הורה אחד להעביר לשני. 2. צרכים שאינם תלויי שהות-ישולמו לפי יחס ההכנסות הפנויות של ההורים 3. ההוצאות המשתנות- יחלקו בהם ההורים לפי היחס בין הכנסותיהם.

בהוצאות רפואיות והוצאות עבור גן וצהרון עבור ילדים מתחת לגיל 6 יחלקו האב והאם באופן שווה (ולילד מעל גיל 6 יחלקו כפי יחס שיעור הכנסותיהם).

 

מתי מתחילה הבעיה? כאשר האמהות רוצות לקבל כמה שיותר והאבות רוצים לשלם כמה שפחות יש מלחמת חורמה. בית המשפט בבואו לקבוע מזונות ילדים בודק היטב את שיעור היכולות הכלכליות של ההורים מכול המקורות והיחסיות בין הכנסות ההורים את רמת החיים שנהגה וצרכי הילדים ואת זמני השהות בפועל.

בית המשפט לעולם רואה את טובת הילד ומאזן בין שני ההורים. ניתן לשנות מזונות אשר נקבעו בפסק דין או בהסכם גירושין אם קורה שינוי נסיבות מהותי לאחר ההסכם או פסק הדין. 

מה זה שינוי נסיבות מהותי? חלילה מחלת אב שלא מאפשרת הכנסה, עלייה משמעותית ביכולת הכלכלית של האב, זכייה בלוטו ועוד.

המלצתה של עו”ד טלי אויזרוביץ: ניתן לשנות מזונות שנקבעו בפסק דין או בהסכם גירושין כשיש שינוי נסיבות מהותי לכן אל תמהרו לחתום בהסכם גירושין על ויתור לתביעת הגדלה או הפחתת מזונות וספק אם ויתור כזה יחזיק מעמד תחת ביקורת בית המשפט.

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support