03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

חובת האב והאם במזונות ילדיהם

מאת: משרד עו"ד מומחה לדיני משפחה וגירושין

בהתאם לדין העברי כפי שמפרש אותו בית המשפט העליון בבע"מ 919/15 שניתן בסוף שנת 2017, עד לגיל 6 שנים חב האב חבות מוחלטת במזונות ההכרחיים של ילדיו הקטינים.

מעבר לגיל 6 שנים חל דין צדקה על שני ההורים ושניהם חייבים לשאת במזונות הילדים בהתאם לשיעור היחסיות שבין הכנסותיהם מכול המקורות ובהתחשב בזמני השהות.

הפסיקה נוטה לראות בחיובו של האב בסיפוק צרכים בסיסיים בתחום המזון, ביגוד, הנעלה, תקשורת ונסיעות – בבחינת צרכים הכרחיים ובהוצאות חינוך ורפואה צרכים בהם נושאים ההורים במשותף ("מחציות").

לגבי מדור במקרה של זמני שהות שווים או כמעט שווים, נושא כול הורה בעצמו ואין העברת סכומים בגינו. בכול מקרה אחר ישולם סך של 30 אחוז בגין מדור עבור ילד אחד 40 אחוז עבור ילד שני וכן הלאה.

בכל הנוגע לפסיקת מזונות זמניים קבעה הפסיקה כי מזונות זמניים הם סוג מיוחד של סעד זמני, מעין צו עשה במטרה להבטיח את קיומם של הזכאים למזונות עד לבירור המשפט. בעובדה זו יש כדי להצדיק קביעת תנאים דווקניים לנתינתו או לכל הפחות להורות כי על השופט לקבוע בזהירות רבה את יכולתו הכספית של הנתבע ואת צרכי הקטין תוך שימת דגש על העובדה כי מדובר בסעד זמני המתבסס על ראיות לכאורה בלבד.

 

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support