מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

בקשה למזונות זמניים קטינה בת 15 מאת עורך דין לענייני משפחה טלי אויזרוביץ

בקשה למזונות ילדים זמניים עבור קטינה במשפחה גרושה בה האב אינו משלם מזונות

ואלה הם נימוקי הבקשה:

  1. מדובר באב אשר מאז חודש אפריל אינו משלם ולו שקל למזונות המשפחה. האם פנתה אליו מספר פעמים כפי שיפורט בהמשך אך ללא הועיל. על כן, פנתה האם בתביעת מזונות לבית המשפט וכן תביעה כספית להשבת הוצאות אם, מאפריל ועד יום הגשת תביעת המזונות.
  2. יצויין כי האב במשך החודשיים האחרונים, ראה את ביתו במשך 3 פעמים בלבד. האב וביתו אינם מסתדרים, אין לילדה אוכל אצלו ולא פינה מסודרת. גם כשהיא מבקרת אצלו זה רק החל מחמש אחר הצהריים, לאחר שאכלה בבית האם כשחזרה מבית הספר.
  3. האב אינו מתאמץ כלל לשמור על יחסים טובים עם ביתו, וכשהיא אומרת לו אני הולכת לאמא ולא באה אליך היום הוא משיב: "בסדר, רק תודיעי לי קודם כדי שלא אצא מוקדם סתם". המשיב במקום להגיש כתבי הגנה תוך 14 יום, פנה לבית המשפט בבקשה לארכה של 15 ימים עד ליום 21/11/14, כך לדבריו, זאת מבלי לצרף את תגובת המבקשת. כב' בית המשפט אישר את הארכה באופן חד פעמי ללא תגובת הצד השני.
  4. למרות בקשת הארכה, וחלוף יום ה-21/11/14 המבוקש על ידי המשיב עצמו, ואף חלוף הארכה בת 15 יום (שמועדה חל ביום 25/11/14), לא הוגש כתב הגנה.
  5. יצויין כי טרם הגשת התביעות התקיימה פגישת מו"מ עם המשיב, בה היה מיוצג על ידי עו"ד –, ועל כן האמור בבקשת האב לארכה כי הינו בחיפושים אחר עו"ד אינו מדוייק ולכל הפחות מדובר בדיווח חלקי ואמירת חצי האמת.
  6. הנה כי כן, ראינו כי חוסר האחריות של האב עובר כחוט השני בכל תחומיי חייו-הן ביחסיו עם ביתו, הן בהתנערות מחובתו לשלם מזונות ילדתו, הן התנערותו מלשלם את החובות שנותרו ונוצרו בזמן הקשר והן התנערות מלענות לתביעות אשר הוגשו כנגדו אל מול בית המשפט הנכבד.
  7. אשר על כן, ולאור היעדר כתב הגנה במזונות, מבוקש כי כב' בית המשפט יפסוק לקטינה מזונות זמניים על פי כתב התביעה למזונות והנספחים אשר הוגשו, המצורפים בשנית לשם הנוחות.
  8. מבוקש בשלב זה לקבל את כל טענות המבקשת בנוגע להשתכרות המשיב וזאת לאור תקנה 264(ד) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984, בדבר העדר הרצאת פרטים במזונות.
  9. הצדדים הינם בני זוג, שהיו ידועים בציבור, במשך כ- 13 שנים.
  10. לצדדים בת משותפת, הקטינה — בת אחת עשרה וחצי.
  11. המשפחה התגוררה יחד בבית פרטי שכור ב, בעלות של 7,500 ₪ לחודש. כיום מתגוררת הקטינה עם אימה בדירה בשכירות של 4,500 ₪ לחודש, דירת חמישה חדרים ב, והאב שכר וילה אחרת באותו איזור ובאותה רמת חיים ששררה טרם הפירוד. מצ"ב הסכם שכירות מיום 1/4/14 מסומן כנספח א'. קבלות בגין הוצאות הבית מסומן כנספח א'1.

השתכרות המשיב

  1. הכנסותיו הכספיות של המשיב מכל מקורותיו הינן למעלה מ 20,000 ₪. המשיב הינו איש עסקים ויזם, היה עד לסוף שנת 2008 בעלים של ארבע חברות בתחום יבוא תוכנות למחשבים, וגילגל סכומיי עתק כיבואן של מוצרים, אולם עקב אי תשלום של לקוח גדול, צבר חוב של 700,000 ₪ לבנק, אשר מתוכו שילם 200,000 ₪ מהחשבון על שם הוריו ושאר החוב בסך חצי מיליון ₪, נמחק בהסדר עם הבנק.
  2. מאז סוף 2008, במשך למעלה משנתיים לא עבד, אולם המשיך להכניס כספים למשק הבית המשותף מהחשבון על שם הוריו, סך של כ-20,000 ₪ בממוצע לחודש ראה תדפיסי חשבון בנק וטבלת אקסל מסכמת לכל שנה, המצ"ב.
  3. החל מסביבות 2011, מזה כשנתיים, המשיב עובד כשכיר ומשתכר מעבודתו כ-12,000 ₪ נטו (כולל הפרשות סוציאליות) על פי הידוע למבקשת, אולם יש לו מקורות כספיים קבועים נוספים וכאמור המשיב הכניס סה"כ בממוצע סך של כ- 20,000 ₪ נטו לחודש לחשבון הבנק. בנוסף, הוא מקבל מהחברה בה הוא עובד, רכב ספורט ודלק על חשבון המעביד. שווי הרכב והדלק כהכנסה רעיונית של 3,000 ₪ נוספים. יצויין כי אין למשיב תשלום לחברת ליסינג, והרכב משמשו לעיסוקיו הפרטיים ועל כן מהווה הכנסה רעיונית.
  4. הורי המשיב, הינם אנשים עתירי נכסים, אביו היה משנה בכיר למנכ"ל בנק, ובבעלותם בן השאר, משק במושב בשווי 15 מיליון ₪, מתגוררים במיני פנטהאוז בבניין מפואר ברמת גן, בו יש להם עוד שתי דירות. בנוסף, דירה נוספת בתל אביב, קרקעות מפוזרות בארץ ועוד.
  5. לפחות דירה אחת מהדירות שעל שם הוריו שייכת למשיב בפועל אך הוריו נמנעו מלרשום על שמו לאור הסיכון בעסקיו. לעומתו, לאחותו הועברו כבר במתנה שתי דירות.
  6. רמת החיים שנהגה בבית היתה על הצד הגבוה. כרטיסי האשראי של הצדדים וסך ההוצאות מחשבון הבנק, מהווים ראיה לכך. בשנת 2013 הוציאו הצדדים סך של 25,000 ₪ לחודש בממוצע בכרטיסי אשראי, וסך הוצאותיהם מחשבון הבנק בבנק לאומי, כולל כרטיסי האשראי הגיע לכ-40,000 ₪ בממוצע לחודש. יצויין כי המשיב החזיק בכרטיס אשראי, שירד מהחשבון בבנק, הרשום על שם המבקשת.

השתכרות האישה

  1. שכרה הממוצע בשנה האחרונה, מעבודתה בבנק בניכוי תשלומיי החזר בגין רכב דלק וליסינג הינו 10,900 ₪, נטו לחודש בממוצע (לאחר הפחתת החזרים המתקבלים בגין הוצאות רכב).
  2. לאור רמת החיים הגבוהה והעובדה שהמשיב הפחית את הכנסותיו יחסית לשנים קודמות, בשנה האחרונה ליחסים כאשר היחסים היו מתוחים ומעורערים, צברו הצדדים חובות, באמצעות הלוואות שנטלה המבקשת הן מחברות כרטיסי האשראי והן מהבנק עצמו, אשר עומדים על סך מצטבר של כ- 360,000 ₪ נכון ליום הפירוד. המשיב התנער מחובתו להשתתף בחובות אלו שנוצרו בחשבון המשותף, והמבקשת משלמת כל חודש החזר של 4,000 ₪ בגין הלוואות אלו לבדה, והמשיב מסרב להשתתף בתשלום.

יחסי הצדדים

  1. יחסיהם של הצדדים מעולם לא התנהלו על מי מנוחות, והאישה סבלה מהתעללות נפשית קשה. בתקופה האחרונה התדרדרה התנהגותו של המשיב, עוד יותר, הוא החל לחזור שתוי בכל יום חמישי לאחר בילוי לילי שיצא אליו לבדו, והתפרצויותיו החלו להגיח, לעיתים קרובות יותר. האישה סבלה מדיכאון עקב התעללות זו כאשר נוסף לה ארוע משפחתי אישי קשה.
  2. המשיב מאז הפירוד, התנער לגמרי מאחריותו למשפחה ואינו משלם שקל למזונות הקטינה ואף לא משתתף בחובות של הבית שנמצאים בחשבון. הוא התנער לגמרי מחובתו לזון את הקטינה ומחובותיו המשותפים והשאיר את האישה להתמודד לבדה עם חובות עצומים, עם ילדה קטנה ועם הבנק שנושף בערפה, להסדיר את החובות על מנת שיוכל להמשיך להעסיקה, באופן שחרב תלויה מעל צווארה בכל הנוגע להמשך תעסוקתה.
  3. המשיב מעולם לא היה אב שהינו שותף מלא ושווה בגידול הילדה, למעט הסעתה בבוקר לבית ספר. כשהילדה צריכה ללכת לרופא לדעתו, הוא מסמס לאישה שתיקח אותה לרופא. אין אצלו בבית מיטה וחדר לילדה עד שהילדה סירבה להגיע אליו כי לא נח לה שם. הוא חסר אחריות ומשדר לילדה שהוא לא מסתדר והילדה היא זו שמנסה לארגן את האב. הסדרי הראיה התחילו מפעמיים בשבוע עם לינה וכל סוף שבוע שני מיום שישי אחרי בית ספר ועד למוצאי שבת, אולם לאחר זמן קצר, האב החל להיפגש עם הילדה בין פעם לפעמיים בחודש וגם אז החל מהשעה חמש, לאחר שהילדה אוכלת צהריים בבית האם.
  4. יצויין כי המשיב יכול בהינד עפעף לכסות את חלקו בחובות המשותפים, ולשם את מזונות ביתו, אך הוא מתחמק מכל אחריות.
  5. יש לו כספים רבים המצויים בחשבון על שם הוריו ונכסים שלו הרשומים על שם הוריו כאמור לעיל. כאמור וכפי המוכח בתדפיסי חשבון בנק וטבלת האקסל, המשיב הכניס מזומנים רבים לחשבון הבנק, באמצעות העברה בנקאית במזומן או דרך האינטרנט, מהחשבון על שם הוריו, והדבר מהווה מקור הכנסה קבוע של המשיב, בסך של 20,000 ₪ מזומן נטו לחודש. גם כשלא עבד בשנים 2009 ו- 2010 הכניס מזומנים רבים לחשבון בסך זהה בקירוב.

רמת החיים

  1. רמת החיים של המשפחה נגזרת מההוצאות בכרטיסיי אשראי של הצדדים, הוצאות מחשבון הבנק, סך של כ-40,000 ₪ לחודש (בשנת 2013 הוציאו הצדדים סך של 25,000 ₪ לחודש בממוצע בכרטיסי אשראי בלבד).
  2. למשיב מקור הכנסות קבוע ויציב בנוסף להשתכרותו, והראיה הכספים שהעביר כל חודש באמצעות החשבון על שם הוריו. כאמור חלק מהרכוש הרשום על שם הוריו לרבות כספים שייכים בפועל למשיב אך מפאת החשש מנושים עקב הסתבכותו בעסקים, לא נרשמו על שמו.
  3. כאמור האב שכר לעצמו וילה ב- ולא ירד ברמת החיים כלל לאחר הפירוד, שכן מקורותיו הכספיים איתנים, ואילו האם והילדה ירדו ברמת החיים, והאם שכרה דירה ב-.
  4. יצויין כי המשיב לקח את כל המטלטלין שהיו בבית הצדדים למעט ציוד אישי של הקטינה והאם ומדובר במוצרי חשמל חדשים ויקרים. האם נאלצה לרכוש ריהוט ומוצרי חשמל מחדש שעלותם נראית בכרטיסי האשראי וכן בקבלות בנספח יא'.
  5. המבקשת זקוקה למזונותיה, כולל שליש הוצאות אחזקת הדירה הקבועות ושכירות, בסך של 5,730 ₪ לחודש, לפי הפירוט הבא ו/או לפי כל פירוט אחר המתחייב על פי השינויים ההכרחיים ו/או ע"פ כל פירוט אחר שכב' בית המשפט ימצא לנכון:

הקטינה

  1. סל מזון 1,000 ₪
  2. מוצרי ניקוי כביסה והגיינה                                     300 ₪
  3. קוסמטיקה 100 ₪
  4. ביגוד והנעלה 500 ₪
  5. בילויים ובידור (הצגות, סרטים וספרים)               200 ₪
  6. מתנות וימי הולדת 150 ₪
  7. מחשב 150 ₪
  8. נסיעות (לרופאים, חברים, בילויים) 250 ₪
  9. חופשות                         200 ₪
  10. דמי כיס                                                                                200 ₪
  11. מספרה                50 ₪
  12. ביטוח רפואי 150 ₪
  13. ביטוח שיניים 100₪
סה"כ                                                                                                                  3,350  ₪
הוצאות דיור לחודש (ממוצע)
הוצאות שוטפות
  1. מים 100 ₪
  2. ארנונה 600₪
  3. חשמל 500₪
  4. גז 50 ₪
  5. אגרת טלויזיה 50 ₪
  6. כבלים                   280 ₪
  7. טלפון     150 ₪
  8. אינטרנט       70 ₪
  9. בדק בית תיקונים ואביזרים מתבלים                   100 ₪
  10. דמי שכירות 4,500 ₪

סה"כ                                                                                                                     7,150  ₪

שליש עבור הקטינה מהוצאות מדור: 2,380 ₪.

סה"כ כללי עבור הקטינה:  5,730 ₪. מצ"ב קבלות ומסמכים מאמתים מצורף לרשימת המסמכים.

  1. בנוסף לסכום המזונות הנ"ל על האב לשאת גם בתשלומים הבלתי קצובים הבאים, עבור הילדה:
    • א. תשלום בגין הוצאות רפואיות חריגות שאינן מכוסות על ידי קופת החולים, כגון אורטודנט, משקפיים ופסיכולוג, לרבות תרופות.
    • ב. תשלום מחצית חוגים ותנועת נוער.
    • ג. תשלום מחצית הוצאות חינוך בבית הספר.
    • ד. תשלום מחצית שיעורים פרטיים.
    • ה. תשלום מחצית נסיעה לפולין.
    • ו. תשלום מחצית מסיבת הבת מצווה-אולם, שמלה, בוק תמונות, תקליטן.
  2. המשיב חייב במזונות ובמדור הקטינה בהיותו אביה הביולוגי, והוא מסוגל לשלמם לאור הכנסותיו וצרכי הקטינה.
  3. אשר על כן יתבקש כב' בית המשפט כדלקמן:
    • א. לחייב את המשיב לשלם לידי המבקשת מזונות זמניים, בסכום קצוב של 5,730 ₪ סה"כ החל מיום הגשת תביעה זו (כשסכום זה אינו כולל מחצית חוגים, תנועת נוער, הוצאות חינוך בבית ספר, שיעורים פרטיים והוצאות רפואיות חריגות) ולהצמיד סכום זה למדד יוקר המחיה, כשהעדכון יעשה מידי חודש בחודשו.
    • ב. לשאת בנוסף לסכום המזונות הנ"ל בתשלומים הבלתי קצובים הבאים בגין הקטינה:
  • תשלום בגין הוצאות רפואיות חריגות שאינן מכוסות על ידי קופת החולים, כגון אורטודנט, משקפיים ופסיכולוג, לרבות תרופות.
  • תשלום מחצית חוגים ותנועת נוער.
  • תשלום מחצית הוצאות חינוך בבית הספר.
  • תשלום מחצית שיעורים פרטיים.
  • תשלום מחצית נסיעה לפולין.
  • תשלום מחצית מסיבת הבת מצווה-אולם, שמלה, בוק תמונות, תקליטן.
    • ג. לקבוע כי כל סכום שלא ישולם במועדו יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום החיוב ועד התשלום בפועל.
    • ד. לחייב המשיב בתשלום הוצאות המשפט ובשכר טרחת עו"ד בתוספת מע"מ.

טלי אויזרוביץ, עו"ד

 

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support