03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

ביטול מזונות ילדים

האם ניתן לבטל מזונות ילדים אשר נקבעו בהסכם גירושין?

בפסק דין שניתן לאחרונה על ידי בית המשפט לענייני משפחה, בוטלו מזונות ילדים של האב בעקבות שינוי מהותי שחל לאחר מתן פסק הדין בנוגע להסכם הגירושין של בני הזוג.

בני הזוג הגיעו להסכמה במסגרת הסכם גירושין כי תתקיים משמורת ילדים משותפת, האב ישלם מזונות וגם אם בעתיד הילדים יעברו להתגורר איתו עדיין המזונות ישולמו.

בפועל לאחר כניסת הגירושין לפועל, אחד הילדים עבר להתגורר באופן קבוע בבית האב ובעקבות כך הגיש האב תביעה לבית המשפט לביטול מזונות ילדים עבור הילד שעבר לשהות אצלו.

בית המשפט קבע כי פסק דין שניתן בנושא מזונות ילדים אינו עובדה מוגמרת אשר לא ניתן לשנותה. בני הזוג יכולים לפנות לבית המשפט בבקשה לשינוי גובה המזונות בעקבות שינוי מהותי בתנאי היסוד לפיהם נקבעו המזונות. השינוי יכול לדוגמא לקרות בעקבות השתכרות שונה של האם או בעיות בהשתכרות האב, שינוי בצרכים של הילדים או שינוי בהסדרי המשמורת של בני הזוג.

כמו כן, בשל הרגישות הרבה של אישור הסכם גירושין בין בני הזוג אשר מהווה למעשה פשרה שבני הזוג ביצעו, בית המשפט בוחן בקפידה רבה האם השינוי בנסיבות הוא אכן דרמטי לפני שהוא מכריע על שינוי במזונות ילדים.

במקרה אשר נדון בפסק הדין, קבע בית המשפט כי מעבר של הילד להתגורר בבית האב הוא שינוי מהותי אותו בני הזוג לא צפו בעת עריכת הסכם הגירושין. במצב זה, בו האב נושא בכל הצרכים של הילד אין זה הגיוני שימשיך לשלם מזונות עבורו.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support