03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

שינוי הסכם מזונות ילדים

מאת: טלי קורן – אויזרוביץ

באילו מקרים ניתן לשנות הסכם מזונות ילדים?

על מנת לשנות מזונות ילדים שנקבעו בהסכם גירושין, יש להגיש תביעה להגדלת מזונות. אין מניעה לחזור ולדון בעניין המזונות כשיש שינוי נסיבות והמשך קיומו של פסק הדין או ההסכם עלול להפוך לבלתי צודק. אך, יש צורך קודם כל להראות שינוי נסיבות מהותי יחסית ליום חתימת ההסכם.

כאשר פסיקת המזונות באה בהסכם גירושין, בית המשפט יזדקק למבחן כולל של כל הנקודות שעליהן הוסכם בהסכם הגירושין, מאחר ויש לבחון את ההסכם כשלימות אחת.

בעבר, הייתה ההלכה בבית המשפט, כי מאחר והילדים לא היו צד להסכם ולא נבחנו צרכיהם, אזי יכולים הם להגיש תביעה עצמאית חדשה למזונות קטינים, בהתעלם מההסכם, ואף בלי להוכיח שינוי נסיבות.

הלכה זו שונתה וכיום יש להוכיח שינוי נסיבות מהותי, יחסית ליום חתימת ההסכם, אם רוצים הקטינים להגדיל את סכום המזונות עליו הוסכם בהסכם גירושין.

נסיבות הסכם מזונות

אולם, אם יש סימנים שבית המשפט התעלם מחובתו לבדוק את נסיבות ההסכם לאור טובת הקטינים ושסוגיית מזונות ילדים לא נשקלה עם טובתם, אז יוכלו להגיש תביעה עצמאית חדשה, ללא צורך בהוכחת שינוי נסיבות תחילה.

נסיבות חריגות כאלו הם למשל, אם האם קנתה חירותה על גבם של הקטינים, וברצונה להשיג גיטה במהירות, הסכימה לכל תנאי שהציב לה האב. כלומר, אם יווכח בית המשפט כי המזונות פחותים מהמינימום וכי ההסדר הרכושי מקפח את האישה, יתכן ויראה בתביעת הקטינים, תביעה ראשונית לפסיקת מזונות, ולא יצטרכו להוכיח שינוי נסיבות מאז יום חתימת ההסכם.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support