03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מזונות במשמורת משותפת טרם בע"מ 919/15

מאת: עו"ד דיני גירושין מומחה

עוד טרם בע"מ 919/15 בית המשפט נטה לקבוע מזונות מופחתים במקצת כאשר היתה משמורת משותפת ונקט בזהירות יתירה ובהתחשב במכלול הנסיבות בכל מקרה ומקרה. אמנם לא התחשבו בהכנסות האם אך בחלק מפסקי הדין כן נתנו דעתם למימוש הנטל בדרך של תשלום ישיר לילדים בזמן שהם אצל האב במקום לשלם לאם. 

בע"מ 318/05 השופט וינר מבית המשפט המחוזי דחתה בקשת הגדלת מזונות לקטינה בת 11 מן הטעם שהקטינה נמצאת במשמורת משותפת והאב דואג לצורכי הקטינה באופן מלא לפחות מחצית מהזמן. מטבע הדברים, במקרים בהם נושא האב באופן ישיר בהוצאות ילדיו הקטינים, יוצא הוא ידי חובת מזונותיו כלפיהם. הפועל היוצא הינו שכאשר הקטינים נמצאים במשמורת משותפת של שני הוריהם, על האב לשלם לקטינים במקרה כזה, מזונות מופחתים.

אך בית המשפט המחוזי מדגיש כי יש לבחון את היקף הפחתת דמי המזונות במקרים של משמורת משותפת בצורה זהירה לבל תפגע טובת הקטינים. קיים חשש כי משמורת משותפת תיחשב ל"כדאית" יותר מבחינה כלכלית ובכך יווצר תמריץ לפתיחת חזית סכסוך חדשה בין ההורים בעניין משמורת הילדים,כאשר האב יבקש משמורת משותפת מתוך מטרה להביא להפחתת דמי המזונות.

בתמ"ש 19660/07 נקבע כי בשאלת חלוקת נטל המזונות במקרה של משמורת משותפת שיעור ההפחתה במזונות האב ייעשה בכל מקרה ונסיבותיו תוך איזון ראוי בין מכלול הגורמים. הובהר כי הוצאות המדור החלות על האב אינן פוחתות כשהקטינים נמצאים במשמורת משותפת.

בתמ"ש 28102/05 בפסק דין נדיר מסוגו בתקופה בה ניתן, טרם בע"מ 919/15, לא חויב אב במזונות ילדים אשר היו במשמורת משותפת של ההורים. במקרה זה לכל אחד מההורים היו כספים רבים וניכר היה כי יש ביד כל אחד מהם את מלא הסכומים הדרושים למימון הוצאות הקטינות. בנוסף גיל הקטינות היה 11 ו-17 ולא היה מדובר בקטני קטינים ובשנים ארוכות של קבלת תשלומי מזונות קטינים. כך נקבע כי כל הורה יישא בהוצאות הקטינות במועד בו הן שוהות עימו וכל הוצאות החינוך והבריאות יחולקו בשווה.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support