מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

בקשה לצו גילוי מסמכים כלכלי בבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה

כבוד בית המשפט לענייני משפחה מתבקש בזאת להורות על מתן צו גילוי מסמכים כלכלי לקבלת מלוא המידע הנוגע להכנסותיה וכספיה של המשיבה. כן מבוקש לחייב את המשיבה בשכ"ט עו"ד ומע"מ כדין בגין בקשה זו.

ואלה נימוקי הבקשה אשר הוגשה ע"י משרד דיני משפחה קורן-אויזרוביץ:

  1. המשיבה הגישה תביעת מזונות ילדים ובקשה למזונות זמניים, ללא קבלות, ללא פרוט כרטיסי אשראי, ללא תדפיס חשבונות בנק ואישורי יתרות לשנה טרם הגשת התביעה ולתקופה מיום התביעה ועד הגשת הבקשה למזונות זמניים, ללא תלושי שכר עדכניים, למשך חצי השנה האחרונה, החל מיוני 15 ועד נובמבר 15.
  2. תביעת מזונות ככל תביעה כספית אחרת חובה להוכיח ואין הצדקה שבית המשפט יעסוק בהשערות וניחושים על צרכים שעל בעל הדין להוכיח. ראה ת"א 895/92 רוטמן נ. רוטמן תק-מח 93 (1) ו ע"א 130/85 ניסים סבן נ' שמעון כהן פ"ד מ(1), 69.
  3. המשיבה לא צירפה להרצאת הפרטים מטעמה, 12 תלושי שכר אחרונים, כמחויב, החסירה את תלוש חודש יוני 2015 בו היא משתכרת בדרך כלל כ-12,000 ₪ נטו והחסירה את תלוש אוקטובר 2015, בו היא משתכרת כ- 12,000 ₪ נטו בדרך כלל. בנוסף, לא צירפה אישוריי יתרות בבנק ליום הפירוד ולא בכלל, לא צירפה תדפיסי חשבון בנק ולא פרוט כרטיסי אשראי, למשך השנה טרם הגשת התביעה. היא גם לא צירפה את תלושי שכרה בחצי השנה האחרונה, בה עלתה בדרגה בעבודה ושכרה עלה משמעותית.
  4. בבע"מ 4738/13 פלונית נ' פלוני (פורסם בנבו, 3.9.13), נקבע כי חובת הגילוי החלה על צדדים בסכסוך משפחתי היא מוגברת במיוחד ותכליתה לעשות את ההליך בבית המשפט לענייני משפחה שקוף וגלוי במיוחד. בעמוד 4 לפסק הדין נאמר:

"…חובת הגילוי בהליכים בבית המשפט לענייני משפחה הינה מוגברת על מנת שכל הצדדים ינהלו אותם "בקלפים פתוחים", ובלא שצד כלשהו נהנה מיתרון על פני חברו עקב הימנעות מגילוים של נתונים ומסמכים המצויים ברשותו".

  1. על מנת לנהל דיון הוגן, ולנצל את הזמן עד הדיון בצורה יעילה, מתבקש כבוד בית המשפט ליתן צו גילוי מסמכים כלכלי כנגד המשיבה, בעזרתו יוכל המבקש לפנות למוסדות פיננסיים על מנת לקבל מידע על הכנסותיה וכספיה ומצבה הכלכלי לאשורו של המשיבה.
  2. אשר על כן, כבוד בית המשפט מתבקש בזאת להורות על מתן צו גילוי מסמכים כלכלי לקבלת מלוא המידע הנוגע למצבה הכלכלי של המשיבה. כן מבוקש לחייב את המשיבה בשכ"ט עו"ד ומע"מ כדין בגין בקשה זו.

טלי אויזרוביץ, עו"ד לענייני משפחה

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support