03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

בן זוג חולה

מאת: עו"ד טלי אויזרוביץ

מהן 'נסיבות מיוחדות' שבגינן ניתן להורות על שינוי בבסיסו של איזון משאבים, עוד קודם לפקיעת הנישואין. השאלה התעוררה לאור העובדה שהתובעת הפכה לפסולת-דין ולנכה 100% 6 שנים לפני מועד גירושין. ביהמ"ש לענייני משפחה קיבל את התביעה ופסק כי: הנטל להוכיח נסיבות מיוחדות אשר יצדיקו סטייה מאיזון המשאבים מוטל על הטוען להן.

במקרה דנן, עצם המחלה שנכפתה על התובעת, לדאבון הלב, אינה מהווה 'נסיבה מוצדקת' להקדמה או שינוי בסיס האיזון במובן סעיף 8 לחוק יחסי ממון. אין לשלול מבן זוג חולה את הזכות לאיזון ברכוש שנצבר במהלך מחלתו. אין לאפשר לנתבע שעיכב את פקיעת הנישואין תוך מטרה לצאת נישכר מהמשכם, לצאת נשכר מ'נסיבות מיוחדות' שהוא יצר וגרם להם.

במקרה דנן, הפיצויים שקיבלה התובעת בשל נזקי גוף אינם בני-איזון שכן הם לא נועדו לספק לה חיי מותרות אלא רק מימון של צרכיה הקיומיים והטיפוליים. הוא הדין גם באשר לפיצוי בגין הפסד ההשתכרות שלה שבשל הנסיבות נצבר לתשלום חד פעמי. אלו הם 'מעשי ידיה' של התובעת, וודאי שהנתבע שלא נשא במזונותיה מאז התאונה, אינו זכאי להם.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support