03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

פירוק שיתוף בדירה

מאת: עו"ד גירושין טלי אויזרוביץ

בית המשפט קיבל תביעתו של הבעל לפירוק שיתוף בדירת המגורים של בני הזוג, זאת למרות שהאישה התגוררה בדירה מכוח הסכם הגירושין. במקרה זה, הבעל חתם על הסכם גירושין בו הוסכם כי דירת המגורים של הצדדים, תישאר מוחזקת בידי האישה ושני ילדיהם, להבטחת מגוריהם, וזאת עד שהאישה תינשא בשנית.

התובע עתר לפירוק השיתוף בדירה בעקבות הגעתם של הילדים לגיל בגרות והפסיקו להתגורר בבית, וכן בעקבות העובדה כי האישה חיה עם ידוע בציבור ומשכירה את הדירה לצד ג.

בית המשפט קבע כי הסכם הגירושין קבע חד משמעית כי הדירה תישאר מוחזקת בידי האישה עד שתינשא בשנית. לא נאמר כלל כי זכותה תלויה בבגרותם של הילדים. ואולם, בית המשפט פירש את צמד המילים "תינשא בשנית", שאופן שיכלול אף מגורים משותפים עם בן זוג קבוע כידועים בציבור.

הרציונאל שעמד מאחורי קביעת היום שבו תינשא הנתבעת בנישואין שניים כ"יום הקובע" לביצוע פירוק השיתוף, חל במידה דומה מאוד אף ביחס ליום שבו תחייה הנתבעת עם בן זוג באופן קבוע. פרשנות ההסכם כך שתקבע כי אף מגורים משותפים עם בן זוג קבוע ללא נישואין פורמאליים, לא תיחשב כ"נישואין בשנית" לצורך ההסכם, היא פרשנות חסרת תם לב הפוגעת יתר על המידה בזכות הקניין של התובע בדירה.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support