03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

ניכור הורי להורים גרושים מצד ילדיהם

השופטת רבקה מקייס גיבשה מודל לטיפול בניכור הורי בגירושין אך המודל הוקפא ע"י נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

קיימים מקרי גירושין קשים בהם ילדים אשר בדרך כלל מוסתים מאחד מבני הזוג מסרבים לפגוש את בן הזוג השני. בן הזוג אשר מבקש סיוע מבית המשפט כיום מחויב להליך גישור בטרם הוא יכול לפנות לערכאות. ההליך אורך 60 ימים.

 

במטרה לעזור להורים הסובלים מניכור בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב מינה שופט ייעודי שתפקידו לטפל בבקשות אלו וכך הצליחו לקצר את ההליך מ 60 ימים ל 14 ימים. מודל מוצלח לכל הדעות.

בית המשפט בראשון לציון גיבש מדיוניות משלו הכוללת שאלון ארוך להורים אשר פונים לבית המשפט. השאלון מציג שאלות הנוגות לאיכות הקשר עם הילדים.

 

בשל גיבוש מדיניות שונה בין בתי המשפט החליטה הנשיאה חיות להקפיא את המודל החדש ולבחון כיצד קובעים נוהל קבוע בין בתי המשפט. זאת בעקבות פניה של עורך דין גיא רוה בנושא.

בפסק דין של בית המשפט המחוזי מאת כב' השופט סארי ג'יוסי הושארה על כנה החלטת בית המשפט לענייני משפחה בחדרה לשנות את המשמורת בין בני זוג בשל ניכור הורי.

 

במקרה דנן קבע בית המשפט כי קיים ניכור הורי מצד האם אשר מתבטא ביחס של בנם לאביו. בית המשפט כמו כן קבע כי הניכור עלול להיות מוחל גם על שתי הבנות האחרות של בני הזוג. פסק הדין קבע כי הילדים ילמדו בסמוך למגורי האב וכי יצומצמו באופן משמעותי המפגשים בין האם לילדיה. בית המשפט בחדרה לאורך כל ניהול המשפט אשר ערך כשנתיים התריע בפני האם כי באם ימשך יחסיה לילדיה קיימת אפשרות להוצאת הילדים מחזקתה. פסק הדין התבסס על חוות דעת מקצועיות ותסקירים של גורמי הרווחה בנוגע להסתה ולניכור של האם.

 

מקרים מסוג זה הינם רבים ובמרבית המקרים ההליכים המשפטיים אורכים זמן רב דבר שמעצים את הניכור ואת הנתק בין ההורה המנוכר לילדיו. הגבלה או הוצאת ילדים ממשמורת ההורה (כאשר בדרך כלל מדובר באם) הינה החלטה כבדת משקל אשר דורשת אישוש מצד גורמים מקצועיים ולכן אורכת זמן.

 

לקביעת פגישה עם עו"ד לענייני גירושין, חייגו 03-5751257 או השאירו פרטים.

 

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support