03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

עורך דין הסכם ממון

עורך דין הסכם ממון מיועד לזוגות העומדים להתחתן או לאלו הנשואים המעוניינים לשמור על הביטחון והשקט הנפשי בחייהם המשותפים. זקוקים לעזרה בתחום זה? עורכת הדין אויזרוביץ תעזור לכם בכך. לאורך פגישת הייעוץ נדון בין היתר בסוגיי הרכוש: פנסיה, זכויות סוציאליות, מניות, אופציות, כספים בחשבון בנק, חברות בע"מ, עסק, מוניטין אישי, נכס קריירה, מקרקעין, נחלה, משק, שבח של נכסים-ולאחר מכן באופן חלוקת כול סוג רכוש. כך אם האהבה תגמר כל שיישאר לעשות הוא להוציא אל הפועל את הסכם הממון ולפעול בהתאם אליו.

 

עורך דין הסכם ממון: חיים משותפים לצד חשיבה על העתיד

בן הזוג הבין את הרמזים כרע ברך והציע לך טבעת וחיים משותפים לנצח? אין ספק שמדובר במעמד מרגש. כעת מתחיל שלב מרגש לא פחות: תכנון החתונה; האירוע בו תכריזו על אהבתכם הנצחית לעיניי המשפחה והחברים. ברגעים שמחים אלו הרגש משתלט על השכל. הרי מי מאתנו נכנס לברית זו מתוך מחשבה שיום אחד נפרד? עם זאת מדובר באפשרות מציאותית בהחלט ויש להיערך אליה על מנת לא להצטער אם יגיע כזה יום וכן על מנת שלא תצטרכו לחשוב על כך ולדאוג מפני מצבכם הכלכלי בעת פירוד כול הזמן – דבר שיעכיר את מצב רוחכם ויכביד על הקשר הזוגי והנישואין.

 

כדי למנוע מצב כזה וגם למנוע מצב עתידי בו תסתכסכו ותדרשו לסיועו של בית המשפט מומלץ להעמיד עובדות על דיוקן – מבעוד מועד. הכוונה בכך היא כאמור לערוך הסכם ממון. אחד מבני הזוג חזק יותר מבחינה כלכלית? ניסוח וחתימה על הסכם הממון יבטיח כי שניכם נכנסים לחיים משותפים המבוססים על אמון ואהבה תוך שמירה הן על הצד החזק יותר ובעל ההון והן על הצד החלש יותר מבחינה כלכלית. כדי לוודא כי ההסכם הינו הוגן כלפי כל הצדדים המעורבים מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין מומחה לענייני משפחה בעל ניסיון בפרקטיקה בייצוג בשטח בבתי משפט לאור היכרותו עם מקרים קשים ואשר יידע לקבוע מנגנון הוגן לשני בני הזוג; מנגנון כלכלי בהסכם ממון שיבטיח יציבות וביטחון בחיי הנישואין ולא רק בעת פירוד חס וחלילה.

 

להעניק לכל הצדדים את הפתרונות המתאימים

הרומנטיקה לא מתה אך כדי לאפשר שקט נפשי וביטחון כלכלי לשני בני הזוג בחייהם מומלץ לנסח הסכם ממון. בין אם תחתמו עליו טרם החתונה ובין אם אתם נשואים באושר אך חוששים לגבי העתיד – צרו קשר עוד היום עם עורכת הדין טלי אויזרוביץ. אסביר לכם על יתרונותיו הרבים של הסכם הממון בהקשר של סוגי הרכוש וההון שלכם ואלווה אתכם לאורך ניסוח החוזה והמו"מ עד למעמד החתימה עליו.

 

הסכם ממון – הסכם שלא אושר בבימ"ש

יחודו של הסכם ממון בהשוואה להסכם רגיל בין בני זוג הוא בכך, שקיומו דוחה את תחולתו של הסדר איזון המשאבים בחוק יחסי ממון, ועל אותם בני זוג, יחול הסדר רכושי על פי הסכם הממון אשר כרתו.

בהתאם לחוק יחסי ממון, בני זוג שעומדים להינשא או שנישאו, חייבים לאשר את הסכם הממון בבית המשפט על מנת ליתן לו תוקף מחייב. בית המשפט בודק שהצדדים הבינו את תוצאות ההסכם וכי ההסכם נחתם מרצון חופשי.

אולם, לא כל הסכם בן בני זוג הוא הסכם ממון כמוגדר בחוק יחסי ממון החייב באישור בית המשפט. חשוב להבחין בן "הסכם ממון" ל"הסכם רגיל" בן בני זוג ובהתאם להבחנה זו יקבע תוקפו של ההסכם.

אם ההסכם הוא "הסכם ממון", ובני הזוג לא אישרו את ההסכם בבית המשפט, אזי הוא עלול להיות חסר כל תוקף. אם זהו הסכם רגיל, אז יהיה לו תוקף גם ללא אישור בית המשפט, וניתן יהיה לאכפו.

 

הגדרתו של הסכם ממון

הגדרת הסכם ממון, להבדיל מהסכם רגיל, תהיה לפי מטרתו. הסכם שמטרתו להסדיר את יחסי הממון שבין הצדדים הצופה פני עתיד במקרה של גירושין או מוות. המבחן טמון במטרת ההסכם. אם הוא צופה חלוקת רכוש נוכח גירושין או מוות, או עסקה רגילה בין בני אדם, בנושאים שוטפים, לאו דווקא משפחתיים, ללא קשר נראה לאיזון משאבים בעת גירושין. דוגמא להסכם רגיל, שאינו מחייב אישור: הבעל העביר זכויותיו בדירה לאישה, בהווה, ללא קשר לגירושין.

יתכנו מקרים חריגים, שהסכם ממון שלא אושר כן יקבל תוקף משפטי, וזאת אם הצדדים נהגו על פיו. בית המשפט יבדוק אם החלו הצדדים לבצע את התחייבותם בהתאם להסכם. אם בית המשפט משתכנע כי בני הזוג היו שלמים עם ההסכם ובחייהם המשותפים נהגו על פיו, קיימת סבירות גבוהה שהוא יאשר את ההסכם למרות שהוא לא אושר מלכתחילה ולא יבטל הסכם ממון שלא אושר, אם צד אחד כבר קיבל את הזכויות לפי ההסכם, זאת מכח עקרון תום הלב.

סוג של הסכם ממון בכתב, שתקף גם ללא אישור בית המשפט, הוא הסכם ממון המוציא נכסים ממסגרת הנכסים המשותפים, בתנאי שאין הסכם ממון אחר בן בני הזוג חתום ותקף. למשל הסכם הקובע כי: "אם נפרד לא יהיו לאישה זכויות בדירה", יהיה לו תוקף גם ללא אישור בית משפט (בתנאי שאין הסכם ממון אחר, תקף).

בני זוג שלא נישאו, כגון ידועים בציבור, לא חל חוק יחסי ממון עליהם והם אינם חייבים באישור הסכם ממון שעשו, ויהיה לו תוקף אף ללא אישור בית המשפט. אישור הסכם ממון אינו מחוייב ואינו מהווה תנאי לתוקף ההסכם, אם כי מומלץ גם לכאלו לאשר את ההסכם וליתן להוראותיו תוקף של פסק דין.

אם בני הזוג ערכו הסכם ממון לקראת נישואין ואישרו אותו בבית המשפט, אך לא התחתנו והמשיכו בחיים משותפים כידועים בציבור, הרי שאישור ההסכם לא יעלה ולא יוריד מתוקפו. אם לא אישרו את ההסכם, אזי אם ההסכם מנוסח כצופה פני נישואין והוא לא אושר כנדרש בחוק, אזי אין הוא בר אכיפה, אפילו לא נישאו בני הזוג, שכן בני הזוג הכפיפו עצמם לחוק יחסי ממון.

אם ההסכם מנוסח באופן שההסדר הרכושי אינו קשור לנישואין, אזי יהיה תקף מכח דיני החוזים, מאחר וידועים בציבור אינם חייבים באישור הסכם ממון.

 

סוגי הסכמי ממון

הסכם ממון הנעשה לפני הנישואין המסדיר את היחסים הרכושיים שלכם ובן הזוג שלכם, הקובע שיתוף או הפרדה רכושית לגבי סוגי נכסים שונים. הסכם ממון כזה ניתן לאשר אצל נוטריון או רשם נישואין וכמו כן ניתן לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה.

הסכם ממון לאחר נישואין

להבדיל מהסכם הנעשה לפני הנישואין, הסכם ממון שלאחר הנישואין, יש לאשר רק בבית המשפט או בית הדין הרבני ולא אצל נוטריון. בהסכם זה מסדירים את השיתוף וההפרדה ברכוש לגבי סוגי נכסים שונים.

הסכם לחיים משותפים

אם אתם ידועים בציבור שאין בכוונתכם להינשא, הסכם לחיים משותפים יגן על הרכוש שכל אחד מכם הביא לחיים בצוותא. בהסכם מסדירים את אופן החיים המשותפים וכן את דרך הפירוד, חלוקת רכוש המשותף ותשלום מזונות, למקרה שהחיים יחד לא יעלו יפה.

אישור הסכם ממון

להסכמים כאלו, אין כל תוקף אלא אם כן הם מאושרים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני באופן ובצורה הקבועים בחוק יחסי ממון בין בני זוג. אולם, לאחרונה, ישנה מגמה בפסיקה של ריכוך דרישות המסויימות והכתב הן במישור החוזי והן במישור דיני המעמד האישי, ולחוזה חתום, אף שלא אושר כדין, עשוי להיות תוקף מלא.

ביום 1.11.04, קבע בית המשפט המחוזי בירושלים (בר"ע 221/04) כי הסכם ממון שנערך לפני הנישואין, ואושר על ידי הרב המחתן, ולא על ידי רושם נישואין כאמור בחוק יחסי ממון, הינו בעל תוקף מלא.

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

עורך דין הסכם ממון

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support