03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מזונות ילדים בגירים

מאת: משרד עורכי דין קורן – אויזרוביץ

בעת קביעת סכום מזונות ילדים, במסגרת הליך גירושין, בית המשפט בוחן פרמטרים רבים ואחד מהם, הוא גילו של הילד. כאשר מדובר בילד בגיר המשרת בצה"ל, ניתן לתבוע מזונות ילדים בגירים ונקבע כי יקבל שליש מסכום המזונות שקיבל כקטין. מה לגבי בגיר שלומד בכיתה יג' יד'?

בפסיקה, נקבע כי בגיר הלומד בכיתה יג' ויד' חובת המזונות מדין צדקה טרם פקעה, בהיותם תלמידים הסמוכים על שולחן הוריהם ואינם יכולים לעבוד לפרנסתם. מצבו הכלכלי של לומד גרוע משל חייל שכן חייל נהנה מכלכלה ומדור בצבא וכן משכורת צבאית ואילו תלמיד סמוך באופן מוחלט על שולחן הוריו וטרם יצא מהקן המשפחתי.

מזונות ילדים בגירים לאחר שירות צבאי

בעת האחרונה, הועלתה שאלת חבותם של הורים במזונות ילדיהם הבגירים גם לאחר שירותם הצבאי. בפסק דין 9881/05, דן השופט במציאות הישראלית בה הורים לילדים "בגירים" מאפשרים לילדיהם להתגורר בביתם הרבה שנים לאחר שירותם הצבאי בזמן היותם סטודנטים ואף מאוחר יותר.

בפסיקתו, קבע השופט כי ניתן להתחשב במציאות זאת בפסיקת מזונות ובהתקיים מקרים מתאימים לחייב את האב בתשלום מזונות גם לאחר סיום השירות הצבאי. בפסק דין שניתן לאחרונה, בית המשפט חייב את האב בשליש מסכום המזונות שנפסק בהיות התלמיד קטין וכן מחצית מהוצאות רפואיות חריגות.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support