03-5751257

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

פיצוי בגין הפרת הבטחה

מאת: עו"ד טלי אויזרוביץ

בית המשפט לתביעות קטנות קיבל תביעתה של אישה לפיצויים בגין הפרת הבטחת נישואין. במקרה זה, האישה שהינה חרדית, הכירה את הנתבע, עולה חדש מצרפת באמצעות שידוך. לא עבר זמן רב והנתבע הציע לה נישואין, היא הסכימה ובני הזוג ערכו מסיבת אירוסין. הנתבע הביע את רצונו להינשא אף במעמד ביקור שערכו אצל רב המכיר אישית את האישה. כמו כן, בני הזוג התקשרו עם חברה לצורך ארגון חתונתם והאישה שילמה מקדמה בסך 10,000 ₪. בנוסף רכשה שמלת כלה. לאחר מכן, הנתבע שינה לפתע את התנהגותו וביטל את החתונה.

בית המשפט קבע כי הנתבע לא הוכיח שהיתה סיבה מוצדקת לביטול החתונה, ולא הוכח שהיה פגם בכריתת החוזה, בהצעת הנישואין וההסכמה, שהצדיק את ביטולו. כך נקבע, שהאישה סיפרה את כל האמת לנתבע, באשר למצבה הרפואי והשכלתה.

בית המשפט בחן את הנזקים הכספיים שנגרמו לאישה, ההוצאות עבור ארגון החתונה, והשמלה וכן את הנזק הלא ממוני, עוגמת הנפש שנגרמה לה. לגבי הנזק הלא ממוני, ציין בית המשפט כי הצער שנגרם לבן זוג בסיטואציה בה בן זוגו מפר הסכמה שנעשתה ביניהם להינשא, אינו צריך ראיה, והוא דבר טבעי וצפוי. לפיכך בית המשפט פסק לאישה החזר כל ההוצאות כספיות שנגרמו לה וכן פסק סך של 3,000 ₪ בגין עוגמת הנפש.

 

אנשים, שהתעניינו במאמר זה, התעניינו גם ב:

מתעניינים בייעוץ לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש, הסכמי ממון או ירושה?

השאירו את הפרטים הבאים וניצור אתכם קשר בהקדם

מאמרים נוספים בנושא

קידום אתרים לאוס קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support